بورسبورس اوراق

بورس یک مفهوم همگانی و اقتصادی برای تمام آحاد جامعه/ تسهیل راه ورود افراد به بازار سرمایه

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، در سومین جشنواره بورس و رسانه، با تاکید بر توسعه فعالیت‌های این سازمان جهت همکاری گسترده با رسانه‌ها، بازار سرمایه را متعلق به همه آحاد مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: جشنواره بورس و رسانه در سومین دوره با هدف توسعه ادبیات مالی در کشور شکل گرفت، یعنی ما می خواهیم سعی کنیم از طریق رسانه‌ها و کمک این بخش مهم کشور در حوزه ارتباطات، ادبیات بازار سرمایه و بورس را همگانی و به نوعی مردم را با فرآیندهای بازار سرمایه آشنا کنیم.

او توضیح داد: در همین راستا، ما با ادارات کل ارشاد استان‌ها و ادارات کل صداوسیمای استان‌ها، نامه نگاری کردیم ؛ همچنین توفیقی دست داد تا در بعضی استان ها از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران ، گیلان و اصفهان حضور مستقیم داشته باشیم و باخبرنگاران و اهالی رسانه در این مناطق صحبت کنیم .

همچنین بخوانید

وی افزود: ما با برگزاری جشنواره ملی بورس و رسانه ، حداقل این سوال و مطالبه را برای مخاطبین رسانه ها ایجاد می کنیم که درخصوص بازار سرمایه تحقیق و ابزارهای آن را بررسی کنند ؛ به همین دلیل به همه استان ها به ویژه خبرنگاران آن‌ها این پیام را رساندیم که در حوزه بورس وارد شوند .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار  ادامه داد: پیغام دیگری که به استان‌ها دادیم این بود که بورس تنها متعلق به شهر تهران و پایتخت نیست. بورس یک مفهوم همگانی و یک بخش اقتصادی است که همه آحاد مردم، حتی یک نفر در یک روستای دورافتاده هم می تواند از طریق سامانه های الکترونیک وارد آن شود .

فلاح سپس با اشاره به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور اظهار داشت: الان دیگر اغلب افراد گوشی‌های هوشمند دارند و از اینترنت و سامانه‌های پیشرفته در حوزه‌های مختلف استفاده می کنند، لذا بورس هم  مفهومی نیست که منحصر به افراد خاص مانده باشد . ضمن اینکه بورس فقط سهام نیست . سهام می‌تواند در دایره کاری افراد حرفه ای باشد اما افراد غیر حرفه ای هم می توانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خریداری کنند؛  یعنی ابزارها آنچنان متنوع شده که همه آحاد مردم می توانند به آسانی وارد بازار سرمایه شوند

رییس ستاد اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه ، در ادامه از رشد ۲۰ درصدی آثار رسیده به دبیرخانه سومین جشنواره بورس و رسانه در مقایسه با دوره قبل خبر داد .

فلاح گفت: تا پایان  فراخوان این جشنواره ملی، مجموعا ۸۲۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی بورس و رسانه رسید که در مقایسه با سال گذشته افزایشی بیش از  ۲۰ درصدی نشان می دهد .

رییس ستاد اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه افزود: امسال تعداد افراد شرکت کننده در سومین جشنواره بورس و رسانه به بیش از  ۲۰۰ نفر رسید؛ این در حالی است که سال گذشته حدود ۱۹۰ نفر در این رقابت حضور داشتند و جمع آثار هم به ۶۵۰ اثر رسید . همچنین در سال نخست حدود ۱۰۰ نفر با ۲۵۰ اثر در جشنواره بورس و رسانه شرکت کرده بودند .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادارخاطرنشان کرد: آثار خوبی در سومین جشنواره بورس و رسانه جمع آوری شد که به زودی هیئت داوران متشکل از اساتید علوم ارتباطات تشکیل و جشنواره را داوری می کنند، همچنین پانزدهم مرداد ماه هم نتایج آن اعلام خواهد شد .

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا