انرژی

از خارج وام بگیرید!

وزیر نفت هند در اظهاراتی خواستار افزایش استقراض خارجی شرکت‌های نفتی هندی برای حفظ رشد این صنعت شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در اظهاراتی در دهلی نو گفت: بخش انرژی رو به رشد هند برای سرمایه گذاری خارجی جذاب است. بسیاری از شرکت‌ها به شکل موفقیت آمیزی تامین مالی را از طریق بازار اوراق قرضه خارجی افزایش داده‌اند و این شیوه تامین مالی احتمالا در آینده رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

رشد بدهی‌های بانکی و بحران اعتباری متعاقب آن در هند، راه را برای تامین مالی شرکت‌های انرژی هند توسط شرکت‌های سرمایه گذاری خصوصی و صندوقهای مالی دولتی گشود اما اکثر این جریان به سوی شرکت‌های خصوصی به خصوص شرکت‌های انرژی تجدیدپذیر هدایت شد.

همچنین بخوانید

به نظر می‌رسد شرکت‌های دولتی هندی برای بهره گرفتن از این فرصت و استفاده از سرمایه خارجی، به کندی عمل کرده‌اند. هند در شرایطی که انتظار می‌رود در میان مدت به بزرگترین موتور رشد تقاضای جهانی برای نفت تبدیل شود، به مقصد سرمایه گذاری جذابی برای موسسات دولتی و خصوصی تبدیل شده است.

پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای انرژی در هند با رشد اقتصادی و رشد جمعیت این کشور تا ۱۰ سال آینده دو برابر شود. تا به امروز عمده انرژی هند با استفاده از زغال سنگ تامین شده است اما نفت بسیار سریع‌تر از تجدیدپذیرها جایگزین زغال سنگ می‌شود.

هند به همراه چین سال گذشته عامل نیمی از رشد تقاضا برای نفت بود که به ۱.۴ میلیون بشکه در روز بالغ شد. با این حال تولید داخلی هند برای تامین تقاضای رو به رشد کافی نبوده و هند حداکثر ۸۰ درصد از نفت مورد نیازش را وارد می‌کند.

بر اساس گزارش اویل رایس، بازار اوراق قرضه بین‌المللی گزینه منطقی برای شرکت‌های انرژی دولتی هند خواهد بود زیرا دولت درصدد افزایش تولید داخلی و کاهش وابستگی به نفت وارداتی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا