بین الملل

ترافیک هوایی بین چین و آفریقا ۶۳۰ درصد جهش کرده است

سرازیر شدن سرمایه‌گذاری عظیم چین به سوی آفریقا منجر به رشد سریع ترافیک هوایی بین این کشور آسیای شرقی و قاره آفریقا شده است.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، سرازیر شدن سرمایه‌گذاری عظیم چین به سوی آفریقا که در بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ به ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده است، منجر به رشد سریع ترافیک هوایی بین این کشور آسیای شرقی و این قاره شده است.  

در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۸ پرواز مستقیم بین چین و کشورهای آفریقایی فعال است که پیشرفت بزرگی نسبت به کمتر از یک دهه پیش محسوب می شود؛ کمتر از یک دهه پیش کمتر از یک پرواز در روز در این مسیر انجام می‌شد.  

طبق آمار شرکت هواپیمایی اوای‌جی که در گزارش نشریه کوارتز آمده است، هم‌اکنون ترافیک مسیر مسافرتی آفریقا-چین به ۲۶۱۶ پرواز در سال رسیده است. این داده‌ها نشان می‌دهند که حالا ناوگان هوایی فعال بین چین و آفریقا قادر است سالانه ۸۵۰ هزار مسافر را جابه‌جا کند.  

هواپیمایی اتیوپی که ۹ سال پیش یک پرواز مستقیم به سوی چین نداشت، حالا نیمی از ۲۶۱۶ پرواز سالیانه را انجام می‌دهد. در دهه اخیر این شرکت هواپیمایی ناوگان خود را بیش از ۲ برابر کرده و به بزرگترین شرکت هواپیمایی آفریقا تبدیل شده است.  

شرکت‌های چینی درحال به دست آوردن پروژه‌های زیرساختی در بازار هوانوردی آفریقا هستند. این بازار سال‌ها از فقدان یکپارچگی، زیرساخت‌های ناکافی و هزینه‌های بالا رنج می‌برد. ایرباس پیش‌بینی کرده است که این قاره تا سال ۲۰۳۷ به ۱۱۳۰ هواپیمای جدید نیاز خواهد داشت. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا