بین الملل

کره‌ای‌ها خرید خودروی ژاپنی را تحریم کردند

مشتریان کره‌ای خرید کالاهای ژاپنی را بایکوت کرده‌اند و با تلاش‌های دولت کره برای کاهش وابستگی اقتصادی به واردات ژاپن، فروش خودروهای با برند ژاپنی در کره جنوبی به شدت کاهش یافت.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که به علت اختلافات دیپلماتیک بین دو کشور ژاپن و کره‌جنوبی،   مشتریان کره‌ای خرید کالاهای ژاپنی را بایکوت کرده‌اند و با تلاش‌های دولت کره برای کاهش وابستگی اقتصادی به واردات ژاپن، فروش خودروهای با برند ژاپنی در کره جنوبی به شدت کاهش یافت.  

داده‌های صنعتی کره‌جنوبی که در روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد فروش تویوتا موتور در این کشور نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد سقوط داشته و فروش شرکت هوندا هم ۳۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.  

ژاپن در ماه جولای صادرات به کره‌جنوبی را محدود کرد تا به این ترتیب اختلافات این دو کشور بر سر استفاده اجباری ژاپنی‌ها از نیروی کار کره‌ای، در زمان جنگ، تشدید شود. مصرف‌کنندگان کره‌ای هم در مقابل استفاده از کالاها و خدمات ژاپنی را بایکوت کردند. روز جمعه هم ژاپن با حذف کره از لیست مقاصد صادراتی تایید شده برای صادرات سریع، تنش‌ها را بیش از پیش تشدید کرد. از سوی دیگر، دولت کره‌جنوبی در روز دوشنبه اعلام کرد در نظر دارد ۷.۸ تریلیون وون (معادل ۶.۴۸ میلیارد دلار) برای تحقیق و توسعه در مواد، قطعات و تجهیزات کره‌ای سرمایه‌گذاری کند، تا وابستگی این کشور به واردات ژاپن کاهش یابد.

سال گذشته، دادگاهی در کره‌جنوبی رای داد که تمام شرکت‌های ژاپنی‌ای که در زمان جنگ نیروی کار اجباری کره‌ای داشته‌اند، باید حالا به بازماندگان آنها غرامت پرداخت کنند.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا