انرژی

بحران جدید در کمین صنعت نفت و گاز

صنعت نفت و گاز تا چند سال دیگر با بحران کمبود نیروی کار روبرو می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این مشکل جدید نیست و ریشه آن نسلی است اما نخستین نشانه‌های این مشکل اخیرا بروز کرده اما در بحبوحه ریزش قیمت نفت که به حذف صدها هزار فرصت شغلی منجر شده، نادیده گرفته شده است.

در ژانویه امسال بررسی انجام گرفته از سوی شرکت کاریابی انرژی “ایرسوئیفت” نشان داد که تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان نسبت به بحران قریب الوقوع استعداد، کاملا نگران یا بسیار نگران هستند.

همچنین بخوانید

تنها ۳۰ درصد از متخصصان نفت و گاز اظهار کرده‌اند که خیالشان درباره پیدا کردن استعداد در این بخش آسوده است. مجموعا ۴۰ درصد اظهار کرده‌اند که بحران مهارت را مشاهده کرده‌اند در حالی که ۲۸ درصد دیگر انتظار دارند تا پنج سال دیگر با این بحران روبرو شوند.

یکی از مناطقی که با بحران کمبود کارکنان انرژی روبرو شده است، اروپا و به خصوص انگلیس بوده است. طبق گزارشی که اخیرا در بلومبرگ منتشر شد، نگرانی فزاینده‌ای نسبت به وجود شغل کافی در آینده وجود دارد که بخشی از این نگرانی از فاصله گرفتن از سوختهای فسیلی نشات می‌گیرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عدم اطمینان به امنیت شغلی بلندمدت ممکن است ناشی از ریزش قیمت نفت هم باشد و مشکل صنعت نفت و گاز انگلیس در خصوص استعدادهای جدید از این جا آغاز می‌شود. با این حال نسل جدید تمایل کمتری برای کار در صنعتی دارد که آن را غیراخلاقی می‌داند. لوسی ویلیامز، رییس گروه نفت انجمن جغرافیای انگلیس به بلومبرگ گفته است: از کلاسهای نفت دانشگاه خواسته شده است نفت را از نامشان بردارند زیرا افراد تصور می‌کنند نفت پلید است. این امر ممکن است پیامدهای جدی روی صنعتی داشته باشد که تا شش سال دیگر به جذب ۲۵۰۰۰ نیروی کار جدید نیاز دارد. خبر خوب این است که ۴۵۰۰ مورد از این موقعیت‌های شغلی دیگر نقش‌های سنتی نیستند و مشاغلی در بخش‌های علوم دیتا، اتوماسیون و مواد جدید هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا