امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۲۳میلیون تن محصول باغی در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیون تن محصولات باغی، گلخانه ای و سبزی و صیفی در کشور تولید می شود، گفت: امسال ۲۳ میلیون تن محصول باغی در کشور تولید خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدعلی طهماسبی در چهارمین جشنواره  معرفی ارقام گیاهی اظهار داشت: از ۱۲۲ میلیون تن محصول تولید کشور حدود ۵۰ میلیون تن محصولات باغی، گلخانه ای و سبزی و صیفی است.

وی اضافه کرد: امسال ۲۳ میلیون تن محصول باغی و گلخانه ای و ۲۸ تا ۳۰ میلیون تن سبزی و صیفی در فضای باز تولید خواهد شد.

در شرایط تحریم، بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش های صنعت و خدمات وضعیت خوبی دارد هر چند که باغبانی همواره با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران نمایشگاهی از محصولات باغبانی است و سلسله کوه های البرز و زاگرس باعث شده حدود ۴۰۰ اقلیم کوچک و بزرگ در کشور وجود داشته باشد که این اقلیم ها زمینه کسب و کارهای پرسودی مثل  تولیدات گلخانه ای و تولید بذر را فراهم می کنند.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه بذر هیبرید می تواند دارایی های زیادی را نصیب کشور کند، ادامه داد: تلاش های زیادی در حوزه تحقیقات باغبانی در چند سال اخیر صورت گرفته و شکل گیری موسسه تحقیقات علوم باغبانی، کارآفرینی های زیادی را در بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد ضمن آن که فعالیت های این موسسه می تواند با بخش کشاورزی توام شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات باغبانی می تواند با بخش خصوصی عجین شود، تاکید کرد: در عین حال پژوهشکده سبزی و صیفی نیاز به توجه بیشتری دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا