بورس

دلیل رشد امروز شاخص کل بورس / برنامه دولت جدید برای خروج از رکود چیست؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: از برنامه هایی که مشخصا در دستور کار دولت قرار گرفته است ایجاد تقاضا با اصلاح سیاست پولی انقباضی و ایجاد تورم اندک خودساخته و تحت کنترل است که می توان انتظار داشت که به مرور زمان و با به اجرا درآمدن آهسته این سیاست ، بورس نیز از فضای رکودی فعلی خارج شود.

فردین آقا بزرگی در گفتگو با خبرنگار بورس  آرمان اقتصادی با بررسی چشم انداز بورس پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم گفت: انتخابات ریاست جمهوری پس از گمانه زنی و پیش بینی های مختلف در حالی  تمام شد که حالا  پس از اعلام نتایج اولیه ، فعالان بازار سرمایه از تیم اقتصادی دولت انتظار دارند با ارائه برنامه ای جامع و پیشرو ، به خواسته های آنها جامه عمل بپوشاند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده تصریح کرد:  اگر چه سرعت شکل گیری روند مثبت و هیجانی در روز اول اعلام نتایج  قابل پیش بینی بود اما مطمئنا این روند به شکل روز اول ادامه نخواهد داشت و بعد از طی مدتی کوتاه ، تعادل خود را مجددا بدست خواهد آورد.

وی افزود: برنامه های ارائه شده تیم اقتصادی دولت دوازدهم  باید موجب بهبود مستمر وضعیت عملیاتی و اقتصادی شرکت ها و صنایع شود که طبیعتا یکروزه و درمدت کوتاه تحقق نخواهد یافت .

آقابزرگی معتقد است،  به جریان افتادن و تداوم مجدد تصمیمات اقتصادی دولت همراه با انتظارات فعالان بازار آینده بورس را رقم خواهد زد و بطور منطقی  عدم تغییر در سیاست های اقتصادی گذشته تاثیر مستقیم خاص و قابل توجهی بر روند قیمت سهام و شاخص در بورس نخواهد داشت  .

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به اینکه ارائه برنامه اقتصادی و ترسیم چشم انداز از سوی دولت در این حوزه ، باید  مبتنی بر ایده های تخصصی و کارشناسی اهل فن باشد، اظهارداشت: این امر  روند منطقی صعودی قیمت سهام و شاخص را در پی دارد ، همانطور که قبلا هم مشاهده شده بود هم اکنون تغییر قابل توجهی در جهت افزایش حمایت ها از بازار سرمایه رخ نداده است و امروز صرفا بدلیل استقبال اهالی بازار سرمایه از اعلام نتایج اولیه انتخابات ، شاخص بورس حدود ۸۰۰ واحد رشد داشته است .

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خاطرنشان کرد: از برنامه هایی که مشخصا در دستور کار دولت قرار گرفته است ایجاد تقاضا با اصلاح سیاست پولی انقباضی و ایجاد تورم اندک خودساخته و تحت کنترل است که می توان انتظار داشت که به مرور زمان و با به اجرا درآمدن آهسته این سیاست ، بورس نیز از فضای رکودی فعلی خارج شود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا