انرژی

تولید ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در ایران

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از تولید روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  احمد صرامی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد با موضوع بررسی آمادگی ۹ کشور منطقه برای خرید بنزین ایران پس از ارسال نخستین محموله صادراتی بنزین افزود: بطورکلی ۹۰ تا ۹۵ میلیون لیتر روزانه در کشور مصرف و بقیه بنزین تولیدی این امکان را به صادرکنندگان می دهد که بتوانند برای متقاضیان عرضه بنزین با کیفیت داشته باشند.

وی اظهارداشت: بنزین و گازوئیل از جمله کالاهای استراتژیک و همینطور شاخص های توسعه ایی صادراتی کشور های نفتی محسوب می شود.

همچنین بخوانید

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: بنزینی تولیدی کشور طی سنوات گذشته بیشتر بر مبنای پتروشیمایی وگاهی اوقات هم با مشکلات زیست محیطی مواجه بود.

وی افزود: اکنون به ضرس قاطع می توان گفت که بنزین تولیدی یورو ۴ و ۵ ایران حتی بالاتر از استانداردهای اروپایی است.

صرامی بیان داشت: اکنون در برخی از جایگاه های سوخت رسانی دیگربنزین سوپر عرضه نمی شود چون بنزین یورو ۵ خود بعضی از مشکلات و معضلات به خصوص زیست محیطی را پوشش می دهد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: کشورهای منطقه و ممالک همسایه و همجوار ایران استاندارد ورود کالاهای سوختی و نفتی خود را ارتقا داده اند این برای جمهوری اسلامی مایه مباهات و افتخار است که به کشورهای مزبور بگوید آنچه می خواهید امروز در داخل می توان با کیفیت و استاندارد بالا تولید و به بازارهای مصرف عرضه کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در ادامه ابر پالایشگاه خلیج فارس را نگین پالایشگاهی در ایران برشمرد و افزود: خوشبختانه این پالایشگاه جدا از نجات دادن از یک بحران کشور را به سمت و سوی خودکفایی سوق داد.

وی یادآورشد: جالب اینکه بدانید امروز حتی یک کارشناس خارجی در صنعت نفت کشور حضور ندارد بلکه از توان و ظرفیت نیروهای متخصص و کارآمد داخلی در حال استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا