انرژی

تولید بنزین یورو ۵ با آلایندگی یک بیستم مقیاس جهانی نشان از خوداتکایی دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: موفق شدیم در یک پالایشگاه حدود ۵۵ میلیون تن در روز بنزین تولید کنیم و این بنزین یورو ۵ با آلودگی کمتر از یک بیستم دنیا است که همین امر اتکا به داخل را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان باعث جوشیدن کشور از درون شده است، گفت: در داخل کشور شاهد یک وحدت نسبی هستیم و تحملی را از طرف مردم می‌بینیم؛ مردم نیز خیلی دلبسته اروپا و بیگانگان نیستند اما اینکه چگونه در داخل به صورت درون جوش حرکت کنیم و بتوانیم وحدت ملی را حفظ کرده و از مشکلات عبور کنیم، یک مقوله جدایی بوده و لازم است تا بیش از پیش بر روی آن تاکید کنیم.

تولیدات بنزین یورو ۵ پالایشگاهی در کشورمان نشان از خوداتکایی ایران و دانشمندان ایرانی دارد

همچنین بخوانید

۵۵ میلیون تن بنزین در روز تولید می‌کنیم

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: سال ۹۶ حدود ۳ میلیون تن بنزین در یک پالایشگاهی تولید می‌کردیم یعنی حدود ۵۰ درصد از واردات بنزین کشور وارداتی بود اما امروز همان پالایشگاه ۳ میلیون تنی حدود ۵۵ میلیون تن در روز بنزین تولید می‌کند و این بنزین یورو ۵ با آلودگی کمتر از یک بیستم دنیا است که همین امر اتکا به داخل را نشان می‌دهد.

تولیدات بنزین یورو ۵ پالایشگاهی در کشور نشان از خوداتکایی ایران

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه دیگر در تهران تعطیلی مدارس، دود و فیلتر را در چهره‌های ملت نمی‌بینید ، مستقیما متاثر از تولیدات همین بنزین یورو ۵ همان پالایشگاه است. البته موارد متعدد دیگری نیز به عنوان تولیدات داخلی وجود دارد که دیده‌ایم./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا