بانکبانک و بیمه

وجود دو هزار سپرده بالاتر از یک میلیارد تومان در موسسه ثامن الحجج

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: عملیات تسویه سپرده‌های موسسه ثامن الحجج ، طبق رویه بانک مرکزی از سوی بانک پارسیان انجام شده و در حال حاضر دو هزار سپرده بالاتر از یک میلیارد تومان در انتظار تسویه مطالبات خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کوروش پرویزیان با اعلام این مطلب در جمع نمایندگان رسانه های گروهی افزود: ما مسئولیت ثامن الحجج را بر عهده گرفتیم و طبق برنامه هیات تسویه، صرف نظر از اینکه موجودی افراد چه مبلغی بوده است، تا سقف یک میلیارد تومان از مطالبات خود را گرفته اند اما هنوز دو هزار سپرده با مبلغی بالاتر از یک میلیارد تومان در انتظار تسویه مطالبات هستند.

 وی در پاسخ به سئوال خبرانلاین مبنی بر اینکه آیا عدم مراجعه برخی سپرده گذاران که سپرده‌هایی بالاتر از ۵ میلیارد تومان دارند، صحت دارد؟ گفت: کسانی که مبالغ ۳۰۰ میلیون تومان و بالاتر را داشتند، طبق فرمی که بانک مرکزی به ما ارائه داد ، مطالباتشان تسویه شد و همه اطلاعات این فرم ها از سوی سپرده‌گذاران پر شد و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت اما نشنیدم کسی برای تادیه مطالبات خود مراجعه نکند .

همچنین بخوانید

پیش از این پدرام سلطانی در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرده بود برخی دارندگان سپرده‌هایی با مبالغی بالا و حتی ۵ میلیارد تومان برای تسویه مطالبات خود مراجعه نکرده اند و همین امر شائبه پولشویی را در این موارد ایجاد می کند .

پرویزیان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سئوال که آیا بانک های خصوصی در التهاب ارزی سال گذشته نقش داشتند یا خیر؟ گفت:در رایط جدید و با اعمال تحریم ها، فعالیت‌های ارزی از بانک‌های تحریمی عمدتا به سمت بانک های غیر تحریمی سوق پیدا کرد .

وی در توضیح این طلب ادامه داد: بانک‌های غیر تحریمی هم غالبا خصوصی هستند از این رو اثر گذاری این بانکها در حوزه ارزی بیشتر شد اما همه عملیات ارزی طبق قوانین و قواعد اعلامی بانک مرکزی صورت می گیرد و در این عرصه بانک خصوصی با بانک دولتی تفاوتی ندارد.

وی با مساله قیمت تمام شده پول اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد هزینه تجهیز بانک های دولتی پایین تر از بانک های خصوصی است اما بر اساس تغییراتی که در پرداخت سود سپرده های بانکی اتفاق افتاده، هزینه تجهیز پول در بانک های خصوصی نیز بین یک تا یک و نیم درصد کاهش یافته و این روند ادامه خواهد داشت .

وی ادامه داد: برای کاهش هزینه تمام شده پول پیشنهاداتی دادیم و برخی از موارد نیز مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا