بورس

تامین‌مالی اسلامی محدود به مرزهای مسلمانان نیست/ تاسیس دانشگاه در قلب اروپا برای ابزارهای‌مالی اسلامی

یک کارشناس بلژیکی معتقد است: باور دارم که بانکداری یا تامین مالی اسلامی خیلی فراتر از این است که فقط محدود به کشورهای مسلمان باشد و این می تواند راه دیگری برای همکاری و ساختن تجارت و سرمایه گذاری اخلاقی و منصفانه تر را فراهم کند.

ماکسیم وند وایر ؛ مشاور تجاری از بلژیک در گفت گو با خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی در خصوص توجه  کشورها به  ابزارهای مالی اسلامی گفت: به نظر می رسد  بسیاری از شرکت ها و سازمان ها سیستمی شبیه بانک سرمایه گذاری اسلامی برخوردار هستند خصوصا بعد از سال ۲۰۰۸ میلادی که بسیاری از سرمایه گذاران به سمت راه های اخلاقی تر قراردادهای  مالی نیز رفته اند.

وی افزود: بانکداری اسلامی حتی اخلاقی تر و منصفانه تر از اقتصاد خرد است و به همین دلیل بانکداری و سرمایه گذاری اسلامی آینده روشنی دارد.

به اعتقاد این مشاور بلژیکی هرچه می گذرد کشورهای بیشتری به راهکارهای تامین مالی اسلامی روی می آورند برای مثال بعضی کشورهای اروپایی مانند دانمارک ، انگلستان و کشورهای آفریقایی از قبیل توگو و کنیا  درحال کار کردن در این زمینه هستند.

وی تصریح کرد: باور دارم که بانکداری یا تامین مالی اسلامی خیلی فراتر از این است که فقط محدود به کشورهای مسلمان باشد و این می تواند راه دیگری برای همکاری و ساختن تجارت و سرمایه گذاری اخلاقی و منصفانه تر را فراهم کند.

ماکسیم وند وا یر با اشاره به اینکه برای توسعه  بیشترتامین مالی اسلامی در سطح جهانی به پیشرفت زیاد در زمینه ارتباطات بین بازارهای سرمایه اسلامی نیاز است، خاطرنشان کرد: هماهنگ سازی با رعایت قوانین  همراه با سرمایه گذاری برای تعلیم و تبلیغات بانکداریو تامین مالی اسلامی در کشورهای غربی خود امر بسزایی در گسترش استفاده از ابزارهای مالی است،در بلژیک نیز  دانشگاه معروف مدیریت به اسم لوواین تاسیس شده است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا