صنعت، معدن، تجارت

پیام مدیر شهرک صنعتی پرند به مناسبت روز خبرنگار

مدیر شهرک صنعتی پرند به مناسبت ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار در پیامی این روز را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این پیام آمده است:

بنام خدای لوح و قلم
خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه
باسلام و درود
احتراما”، با توجه به اینکه هفدهم مردادماه مصادف است با “روز خبرنگار” به همین مناسبت به همه عزیزان و تلاشگران جبهه خبر رسانی تبریک عرض می نمایم؛
همانطوریکه استحضار دارید سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) سال “رونق تولید” نامگذاری گردیده و ضرورت دیدم برای پرهیز از تبدیل این نام گذاری به شعاری زود گذر، و در فضایی صمیمانه، نظر اصحاب محترم رسانه را به چند نکته جلب نمایم.

همچنین بخوانید

طبق آمار و ویژگیهای کشور عزیزمان ایران از نظر (مساحت، اقلیم، جمعیت و منابع انسانی، انرژی، و دیگر مولفه‌های توسعه) در جایگاه ویژه ای در بین دیگر کشورها قرار دارد؛ با این توان، بدون شک این امکان وجود دارد تا بتواند در عرصه اقتصاد جهانی به یکی از نقش آفرینان مهم تبدیل گردد،
ولی متاسفانه و صد البته بدلیل تحریمهای ظالمانه، سهم ایران در اقتصاد بین المللی سهم شایسته و در خور توجهی نیست و فاصله زیادی میان آنچه هستیم با آنچه می‌توانیم باشیم و می بایست باشیم وجود دارد و تاکنون نتوانسته‌ایم به نقطه مطلوبی برسیم.
برای اینکه این امر مهم نمایان شود کافی است سهم صادرات بخش نفت و گاز را از صادرات غیر نفتی(محصولات صنعتی) جدا نمائیم، آن موقع مشخص است که در چه وضعیتی قرار گرفته ایم.

باعنایت به مطالب فوق می بایست با تدبیر و دوراندیشی و البته نگران، بر کشتی اقتصاد کشوری که همه ی ما در اقیانوس موّاج و پر تلاطم آن قرار داریم برای هدایت این کشتی به سوی ساحل امن، بیش از هر زمان دیگر اقتصاد و لزوم توجه همگان به این مقوله را پیگیری و مطالبه نماییم.
در این میان دیدگاه صاحب نظران دلسوز و با تجربه و مشورت با آنان دقیقاً در تعیین اولویت‌ها لحاظ گردد.
توجه و تاکید به نوآوری و توسعه و بهره گیری از دانش‌های نوین و نیز تکیه و تاکید به لزوم ورود جوانان خود ساخته به عرصه اجرایی و مدیریت کشور، و همچنین اصلاح فوری ساختار اداری کشور به نفع تولید، میتواند ترجمان دیگری از توجه به ضرورت حضور پایدار ایران در اقتصاد جهانی در آینده نزدیک باشد تا هر کدام در جای خود به مثابه دکترین و نقشه راهی تلقی گردند و ماهیت به هم پیوسته داشته و در یک راستا و در مسیر رسیدن به یک هدف و نائل آمدن به یک آرمان باشند.
اکنون “رونق تولید” را میتوان همان تاکید بر خرید کالای ایرانی، همان وجدان کاری، همان دانش طراحی ایرانی، و همان هوش تولیدگری و همان شکیبایی و خلاقیت بر مشکلات موجود، میتوان دانست.
اما در این مجال باید به نقش متقابل خبرنگار و رونق تولید تامل جدی نمود؛ بایسته‌ها و کاستی‌های آن، و اساسا این پرسش بنیادین که چه ضرورت و ابعاد مشترکی بین رونق تولید و نگارش خبر، وجود دارد؟
بدیهی است در این ایام پر تلاطم خبری، خصوصیات خبر نگاری در سطوح حرفه ای، بومی و محلی در شکل دهی به جامعه ای پویا و بسوی اقتصاد روان، شفاف، بسیار نقش محوری و رکنی سازنده بشمار میآید. تصدی شغل خبرنگاری در این برهه، برای خود پیش فرض هایی خواهد داشت که لقب آنان را بتوان حافظان حُرمت قلم و حمایت مضاعف از تولید کنندگان سخت کوش داخلی و رونق بخشان به مفهوم تولید نامید.

همانگونه که عزیزان خبرنگار می نویسند، نه برای خود و‌ نه از خود، بلکه بر اساس واقعیت شواهد، صنعتگران هم تولید میکنند، نه برای خود، برای مردم، برای اعتلای نام ایران.
از دوستان خبرنگار محلی و سراسری که در این مسیر قدم برداشته اند انتظار می رود از توانمندیهای بسیار چشم گیر و مخلصانه ی تولیدکنندگان و شهرک های صنعتی حمایت قاطع همراه با تشویق و انعکاس امید به مردم و جوانان داشته باشند، حرکت در غیر این مسیر موجب تضییع حقوق مردم خواهد گردید و‌ حق الناسی را بر گردن خواهند گذاشت.
ان شاءالله همه خبرنگاران ، تولید کنندگان و سرمایه گذاران دست در دست هم در پاسداری از اقتصاد، کیان و شرف کشور عزیزمان، در این شرایط تحریم زده، موفق و پایدار باشند؛ از خداوند متعال آرزوی سلامتی و تندرستی همراه با پیشرفت و پیشبرد امورات محوله خواهانم.

ارادتمند همه اصحاب خبر و تولید
مهندس مهدی توانا
مدیر شهرک صنعتی پرند

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا