امور زیربناییتجارتكشاورزی و دامپروری

نیازی به واردات گوشت مرغ وجود ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر از ظرفیت‌های داخلی به خوبی استفاده شود می‌توانیم بخشی از تولیدات مرغداری‌ها را به کشورهای همسایه و منطقه صادر کنیم، هر چند که بر اساس گزارش‌هایی دریافتی این صادرات در حال حاضر نیز انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نیاز کشور به واردات گوشت مرغ به منظور تامین بازار،گفت: ظرفیت تولید ۳ میلیون ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد که در حال حاضر از حدود ۲ میلیون تن آن استفاده می‌شود.

امکان تولید گوشت مرغ بیش از نیاز داخل وجود دارد

همچنین بخوانید

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزارت جهاد کشاورزی واحدهای تولیدی را فعال و حمایت کند و از سوی دیگر نهاده‌ها و داروی مورد نیاز آنها را تامین نماید مرغداری‌های کشور بیش از نیاز داخلی گوشت تولید می‌کنند.

علی محمد شاعریاین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیاز به واردات گوشت مرغ وجود ندارد، عنوان کرد: دولت به جای تمرکز بر روی واردات گوشت مرغ به تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها با قیمت پایین بپردازد و خدمات مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین کند.

تولید فعلی گوشت مرغ نیاز بازار را تامین می‌کند

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید گوشت مرغ به منظور تامین نیاز داخلی کفایت می‌کند و نیازی به واردات نداریم، تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌های داخلی به خوبی استفاده شود می‌توانیم بخشی از تولیدات مرغداری‌ها را به کشورهای همسایه و منطقه صادر کنیم، هرچند که بر اساس گزارش‌هایی دریافتی این صادرات درحال حاضر نیز انجام می‌شود.

دولت شبکه توزیع گوشت مرغ با قیمت مناسب را ایجاد کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: علاوه بر تامین نهاده‌ها و ارائه خدمات مناسب برای افزایش تولید داخل گوشت مرغ دولت می‌تواند در جهت تنظیم بازار شبکه‌های توزیع را در فروشگاه‌ها بزرگ، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها ایجاد و گوشت مرغ را با قیمت مناسب عرضه کند.

در حال حاضر ذرت به قیمت یک هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود درحالی که وزارت جهاد کشاورزی متعهد شده بود که این محصول را با قیمت یک هزار  تومان۳۰۰ در بازار به دست تولیدکننده برساند

افزایش قیمت مرغ ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها است

شاعری با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها است، افزود: در حال حاضر ذرت به قیمت یک هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود درحالی که وزارت جهاد کشاورزی متعهد شده بود که این محصول را با قیمت یک هزار  تومان۳۰۰ در بازار به دست تولیدکننده برساند.

کوتاه ترین مسیر عرضه گوشت مرغ از تولید به مصرف انتخاب شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش قیمت نهاده‌ها، دستمزد و ایجاد اشکال در شبکه توزیع قیمت محصول نهایی نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: باید کوتاه ترین مسیر برای عرضه گوشت مرغ از تولید کننده تا مصرف کننده انتخاب شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تولید گوشت سفید یکی از مزیت‌های اقتصادی و داخلی کشور است، خاطرنشان کرد: بعد از صنعت نفت صنعت پرورش طیور دومین صنعت ملی محسوب می‌شود، اگر از این صنعت به خوبی حمایت کنیم به هیچ عنوان نیاز به واردات نداریم و گوشت مرغ با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌‎گیرد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا