امور زیربناییراه و ساختمان

ورود بازار مسکن به رکود عمیق/کاهش قیمت واحدهای ۱۵۰ متر به بالا آغاز شد

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه بازار در رکود عمیق فرو رفته گفت:‌ کاهش قیمت مسکن واحدهای ۱۵۰ متر به بالا آغاز شده و این افت قیمت به سایر متراژها نیز کشیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، حسام عقبایی در پاسخ به این سوال که آیا از کسادی بازار مسکن باید خوشحال شد که باعث افت قیمت می‌شود، گفت: بازار مسکن در رکود فرو رفته است و این رکود باعث کاهش قیمت خواهد شد.

عقبایی در پاسخ به این سوال که آیا این کسادی بازار مسکن را می توان با رکود سال‌های ۹۲ تا ۹۶ که بسیار عمیق بود مقایسه کرد، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که حجم معاملات مسکن ۷۸ درصد کاهش داشته است و چند سال گذشته شاید چنین افت معاملاتی نداشتیم.

همچنین بخوانید

* کاهش ۳۰ درصدی قیمت ۱۵۰ متر به بالا تا شهریور ماه

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه واحدهای ۱۵۰ متر به بالا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته باشند و باید پیش‌بینی خود را در خصوص واحدهای زیر ۱۵۰ متر نیز این طور عنوان کرد که افت قیمت این واحدها از ۵ درصد تا ۳۰ درصد خواهد بود. 

* ۸۰ درصد معاملات اخیر مسکن برای سرمایه‌گذاری بود

وی با تأکید بر اینکه این افت قیمت‌ها منوط به این است که شرایط ویژه‌ای برای حامل‌های انرژی و بازار ارز رخ ندهد، گفت: طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۸۰ درصد خرید مسکن برای سرمایه‌گذاری بود و ۲۰ درصد معاملات تنها توسط مصرف‌کننده‌های واقعی صورت گرفته است. 

عقبایی با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن باعث شد تا قدرت خرید مسکن کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند، اظهار داشت: نباید با این عنوان که بازار مسکن با ورود به رکود افت قیمت را تجربه خواهد کرد خوشحال شد چرا که بخش مسکن با ۱۳۰۰ شغل وابسته است. 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا