امور زیربناییراه و ساختمان

کلنگ بازسازی قطعه اول جاده پلدختر – خرم آباد زده شد/ آغاز راه‌آهن شلمچه – بصره پس از آزادسازی اراضی

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: عوارضی چهار آزادراه تاکنون الکترونیکی شده است و مابقی آزادراه‌ها هم به مرور زمان به این پروژه می‌پیوندد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر آخرین وضعیت جاده‌های استان لرستان پس از سیل فرودین ماه گفت: پنجشنبه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان بازسازی جاده پلدختر خرم آباد را آغاز کردیم و کلنگ قطعه یک این آزادراه به زمین خورد.

وی افزود: ارزش قرارداد بازسازی قطعه اول ۳۰۰ میلیارد تومان است و قرار بر این است که ۳۰ ماهه تحویل شود.

خادمی گفت: این جاده حلقه ارتباطی کریدور شمال – جنوب و مسیر ارتباطی استان خوزستان و استان ایلام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰ کیلومتر از این جاده تخریب کامل شده بود و ۶۰ کیلومتر هم بر اثر وقوع سیل خسارت‌هایی دیده بود و در حال حاضر جاده فعلی مناسب برای ترددهای محلی است.

خادمی ادامه داد: طراحی‌های خوبی انجام شده است و برای ۹۵ کیلومتر مسیر طرح جایگزین داریم.

معاون وزیر راه  شهرسازی گفت: همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی از پنج پل ساخته شده در طول چهار ماه گذشته بهره‌برداری شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا درباره پروژه راه آهن شلمچه – بصره اظهار داشت: هفته گذشته بازدیدی از مسیر انجام شد و با مقامات مربوطه در کشور عراق مذاکرتی داشتیم، عراقی‌ها هنوز زمین‌های مورد نیاز را به ما تحویل ندادند و پس از ارائه زمین‌ها، پروژه آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها گفت: عوارضی چهار آزادراه تاکنون الکترونیکی شده است و مابقی آزادراه‌ها هم به مرور زمان به این پروژه می‌پیوندد.

وی تاکید کرد: موضوع مهم تشخیص خودورهای سنگین و اخذ عوارضی متناسب با این خودروها است که باید با پلیس مذاکرات آن انجام شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا