بورسفرابورس

بیش از ۶۰۰ هزار نفر به سهامدارن «هجرت» افزوده شد

در جریان عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت پخش هجرت، هر سهم این شرکت ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال قیمت خورد و ۶۰۴ هزار و ۲۸۰ نفر در این عرضه مشارکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، در سومین شنبه مردادماه ۱۳۹۸  پنجمین عرضه اولیه فرابورس در سال جدید انجام پذیرفت که به کشف قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریالی هر سهم شرکت پخش هجرت انجامید.

امروز ۱۹ مرداد ۱۵ درصد از سهام پخش هجرت معادل ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم با مدیریت عرضه کارگزاری صبا تامین عرضه اولیه شد. برای خریداری «هجرت» ۶۰۴ هزار و ۲۸۰ کد معاملاتی اعم از حقیقی و حقوقی اقدام کردند که تخصیص حداکثر ۱۱۳سهم به هر یک از ۶۰۰ ‏هزار و ۸۵۵ کد معاملاتی صورت گرفت.

از ابتدای امسال تا کنون سهام شرکت‌های کشت‌وصنعت شریف آباد، تولید ژلاتین کپسول ایران و دارویی ره‌آورد تامین به روش ثبت سفارش و ویتانا به روش گشایش نماد در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه شده بودند که روز جاری پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس در نماد «هجرت» نیز به روش ثبت سفارش در این بازار انجام شد.

مسعود بهرامی نوید، مدیرعامل پخش هجرت در پنجاه و نهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که هفته گذشته در فرابورس ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۳۳ تاسیس شده و امروزه جزو سه شرکت بزرگ و عمده پخش دارویی کشور محسوب می‌شود، سرمایه کنونی شرکت را ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرده و گفته بود: هدف هیئت‌مدیره شرکت، تامین داروی با کیفیت مطلوب در سراسر کشور و دستیابی به جایگاه دوم در سهم بازار بین ۳ شرکت عمده در این بخش است.

بهرامی نوید با اشاره به سهم ۶۰ درصدی فروش داروهای داخلی در پخش هجرت در پایان سال گذشته عنوان کرده بود: فروش کالای داخلی توسط این شرکت در سال ۹۷ نسبت به سال پیش از آن رشد ۷۷ درصدی را تجربه کرده و این سیاستی بوده است که ما در در راستای افزایش مارجین سود شرکت پخش به دنبال آن رفته‌ایم.

مدیرعامل پخش هجرت همچنین در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر عملکرد این شرکت گفته بود: اگرچه تحریم‌ها علیه اقتصاد کشورمان باعث بروز تاخیر و تعجیل‌هایی شد و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد، اما تلاش کردیم به روند خود ادامه بدهیم و این موانع مرتفع شوند. به طور کلی افزایش فروش داخلی نه جبری از سوی تحریم‌ها، بلکه انتخاب و گزینش شرکت پخش هجرت بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا