بورس

خوش‌بینی بازارسهام از انتخاب مجدد روحانی/ لزوم حمایت جدی دولتمردان از بازار‌سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود عدم حمایت جدی دولت یازدهم از این بازار و عدم ورود نقدینگی به آن ، سهامداران به ثبات اقتصادی و باز شدن درهای کشور به سوی سرمایه گذران خارجی و ارتباط با جهان ،خوشبین بوده اند و بازخورد آن را می توان در انتخاب مجدد روحانی دید.

معین رستمی در گفتگو با خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی به چشم اندازه بازار سرمایه در دولت دوازدهم اشاره کرد کرد وگفت:  با وجود اعتقاد فعالان و سرمایه گذاران بورس تهران به بی توجهی و عدم حمایت جدی دولت یازدهم به این بازار،در جهت گیری های انتخاباتی شاهد حمایت آنها از حسن روحانی بودیم و واکنش بازار در اولین روز پس اعلام نتایج با رشد ۷۳۳ واحدی، مثبت بود.

وی  با بیان اینکه اولین و مهمترین فاکتور رشد بورس، ثبات و امنیت  است، تصریح کرد:  طی دو هفته گذشته با غیر قابل پیش بینی بودن نتایج انتخابات؛ واکنش بازار با منفی شدن و خروج تدریجی سرمایه ها همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهارداشت:  همواره این بازار به علت قدرت نقد شوندگی بالا اثر پذیری سریع تر و هیجانی تری را از فعل و انفعالات سیاسی نسبت به طلا و ارز دارد و همین باعث حساسیت  بازار سهام به این دست اخبار بوده است؛ در این گونه بزنگاه ها سرمایه گذاران نقد بودن و دوری از ریسک بالا را ترجیح می دهند.

رستمی این را هم یاد آور شد که با وجود عدم حمایت جدی دولت یازدهم از این بازار و عدم ورود نقدینگی به آن ، سهامداران به ثبات اقتصادی و باز شدن درهای کشور به سوی  سرمایه گذران خارجی و ارتباط با جهان ،خوشبین بوده اند و بازخورد آن را می توان در انتخاب مجدد روحانی دید، رای روز جمعه به حسن روحانی نشان از تمایل مردم به تعامل بیشتر با جهان و امید به بهبود وضع موجود دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۴ سال و دورتر شدن کشور از التهاب و تشویش دوران انزوا و تحریم و به نوعی بازآوری اقتصادی ،اکنون انتظار فعالان بازار سرمایه حمایت جدی تر و نگاه متفاوت دولتمردان از این بازار است و امید می رود که دولت به پشتوانه پیروزی قاطعانه در انتخابات ، تدبیر کافی و همچنین برنامه ریزی شده ای را جهت تقویت این بازار و بازگشت امید به آن  نشان دهد.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا