امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید محصولات زراعی ۶۴ میلیون تن برآورد شد

مرکز آمار ایران تولید سالانه محصولات زراعی در سال زراعی ۹۷-۹۶ را حدود ۶۴ میلیون تن برآورد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری زراعت پاییز ۱۳۹۷، سطح کاشت محصولات سالانه کشور در سال زراعی ۹۶-۹۷، بیش از ۱۱.۴ میلیون هکتار با مقدار تولید ۶۴ میلیون تن برآورد شده است.

نتایج حاصل از این طرح نشان می دهد که در سال زراعی ۹۶-۹۷، از ۱۱.۴ میلیون هکتار سطح کاشت محصولات سالانه، ۵۷ درصد به کاشت گندم اختصاص یافته است.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح در سال زراعی ۹۶-۹۷، از مجموع تولیدات ۶۴ میلیون تن تولیدات زراعی، ۲۰ درصد تولید به محصول گندم اختصاص یافته است.

طبق نتایج حاصل از این طرح، سطح کاشت گندم در سال زراعی ۹۶-۹۷ در حدود ۶.۵ میلیون هکتار با مقدار تولید ۱۲.۷ میلیون تن برآورد شده است. پیش بینی می شود که سطح کاشت گندم در سال زراعی ۹۷-۹۸ به ۶.۷ میلیون هکتار افزایش یابد.

بر اساس یافته های این طرح، پیش بینی می شود که سطح کاشت محصولات سالانه در سال زراعی ۹۷-۹۸ به بیش از ۱۱.۵ میلیون هکتار برسد که نسبت به سال زراعی ۹۶-۹۷ در حدود یک درصد رشد خواهد داشت.

همچنین پیش بینی می شود که در سال زراعی ۹۷-۹۸ سطح کاشت محصولات گندم، برنج (شلتوک)، جو و کلزا به ترتیب به ۲.۴، ۷.۷، ۵.۹ و ۲۰.۶ درصد افزایش یابد.

طبق این یافته ها همچنین پیش بینی می شود که در سال زراعی ۹۷-۹۸ سطح کاشت محصولات سیب زمینی، چغندر قند، پیاز و هویج، ترب و شلغم به ترتیب ۱۳، ۲۵، ۱۱ و ۲۹ درصد کاهش یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا