امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پوشش حداکثری بیمه اجباری دام

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: دام ‌های سبک و سنگین با انعقاد تفاهم‌ نامه مشترک بین صندوق بیمه کشاورزی و اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران کشور پوشش حداکثری بیمه اجباری را دریافت می‌کنند.

حسین شیرزاد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: هدف اصلی این تفاهم‌نامه پوشش حداکثری بیمه اجباری همه دام ‌های کشور در راستای اجرای بند (ث) ماده ۳۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است.

وی همچنین اظهارداشت: جهت گیری اساسی اینکه با ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی سالیانه بیمه دام و دریافت اطلاعات دام‌ های هویت گذاری شده نسبت به صدور بیمه‌ نامه در سامانه جامع بیمه کشاورزی و ایجاد زمینه همکاری مشترک شرکت ‌های خدمات بیمه‌ ای بخش کشاورزی در فرآیند هویت گذاری دام مانند معرفی دامداران متقاضی بیمه به اتحادیه ها در شرایط خاص جهت هویت ‌دار کردن و همینطور تسهیل در پرداخت کارمزد مورد توافق در تفاهم نامه مزبور بتوان یکسری اقدامات بهینه ای را انجام داد.

همچنین بخوانید

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تعهدات متقابل اتحادیه دامداران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز گفت: استفاده از ظرفیت ‌ها و اختیارات قانونی به منظور توسعه بیمه‌ نامه، ارائه اطلاعات آماری و مشخصات اعضای اتحادیه‌ ها و تعاونی ‌های استانی و شهرستانی، منوط کردن تخصیص همه نهاده‌ها و خدمات به دامداران به دریافت و ارائه بیمه ‌نامه دام از طرف دامدار و تهیه و تحویل لیست دام ‌های بیمه پذیر به همراه حق بیمه به نمایندگی مربوطه از جمله تعهدات اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران کشوراست.

وی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز مطابق با این تفاهم نامه موظف به اینکه ریسک عملیات بیمه گری را به خصوص کاهش خسارت های وارده به دام و مدیریت ریسک را به منظور افزایش بهره وری به اتحادیه ها ی سراسری دامداران کشور ارائه دهد.

شیرزاد اظهارداشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در کشور یکی از مترقی ترین بیمه ها در جهان است.

وی گفت: ضریب زیان بیمه کشاورزی کشور در حد قابل قبول و در ضمن پوشش های بیمه ای این صندوق بسیار معتبر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: پوشش های بیمه در حوزه دام نیز طی شش سال گذشته مرتب پوشش های فراگیر تری شده و خوشبختانه در جهت کنترل و کاهش ریسک برای دامداران قدم های بسیار خوب و موثری در مملکت برداشته شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا