امور زیربناییراه و ساختمان

آماده‌سازی «آدریان دریا» برای حرکت از تنگه جبل‌الطارق/ خدمه جدید در راه پیوستن به کشتی است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت گریس ۱ یا کشتی آدریان دریا گفت: کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال ۹۸ یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود، گفت: ایران در سال ۹۸ در اوج تحریم‌های ظالمانه توانست موفقیت‌های قابل توجهی را در بسیاری از حوزه‌ها کسب کند و در همه شاخص‌هایی که در حوزه دریانوردی با سال‌های گذشته مقایسه می‌کنیم، شاهد رشد پایدار در این حوزه بوده‌ایم.

وی با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری و صادرات و واردات در بنادر کشورمان در سال جاری اظهار داشت: رشد تخلیه و بارگیری در بنادر از ۶۰ میلیون تن عبور کرده است و در بخش صادرات از بنادر رشد ۶ درصدی و در بخش واردات رشد ۲۵ درصدی داشتیم.

اسلامی با بیان اینکه در تولید تجهیزات صنایع دریایی موفقیت‌هایی را کسب کردیم، اظهار داشت: ساخت شناورها در صنعت دریایی بیشترین سهم اشتغال را نسبت به سال‌های گذشته داشته است و امسال بیشترین حجم تولیدات تجهیزات دریایی را تجربه کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم اثرگذاری تحریم‌ها در صنعت دریایی گفت: اوج اقتدار ایران در ربایش نفتکش کشورمان بود که به دلیل غیرقانونی بودن توقیف کشتی ایرانی در جبل‌الطارق انگلیس مجبور به رهاسازی این کشتی شد.

وی ادامه داد: مردم ایران اقدامات انگلیس در سال‌های گذشته را به یاد دارند و این اقدام را با اقدامات این کشور در سال‌های قبل از انقلاب مقایسه می‌کنند و شاهد اقتدار ایران در سال‌های پس از انقلاب هستیم و خدا را شکر می‌کنیم توانسته‌ایم استقلال ایران را با عزت حفظ کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به حضور ارتش و سپاه در آب‌های ایران که بیانگر اقتدار عظیم ایران است، افتخار می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره تعیین تکلیف خدمه کشتی گریس۱ اظهار داشت: نام این کشتی از گریس۱ به آدریان دریا تغییر کرده و این کشتی با پرچم ایران تردد خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این کشتی خدمه دارد به این معنا که خدمه جدید در راه پیوستن به کشتی است و به زودی آدریان دریا تردد خود را آغاز می‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا