بورسفرابورس

دار و ندار «دارا» در شصتمین نشست یک دیدار یک عرضه به نمایش درآمد

امروز شنبه دوم شهریور ماه ۹۸ شصتمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» به مناسبت پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق «سرمایه‌گذاری دارا الگوریتم» ‏برگزار شد که طی آن مدیرعامل شرکت سبدگردان الگوریتم با اشاره به گذشت یک سال از آغاز فعالیت این شرکت، گفت: شرکت دارا الگوریتم از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی محسوب می‌شود و دارایی تحت مدیریت سبدگردان الگوریتم از آغاز فعالیت تا امروز به ۱۷۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران،  آرش آقاقلی‌زاده تاسیس و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردانی اختصاصی و مشاوره سرمایه‌گذاری را از جمله زمینه‌های فعالیت شرکت سبدگردان الگوریتم عنوان کرد و این نکته را مورد تاکید قرار داد که این شرکت برای ورود به حیطه تامین مالی جمعی (Crowd Funding) نیز تغییرات اساس‌نامه‌ای لازم را انجام داده است. او همچنین با اشاره به اینکه شرکت سبدگردان الگوریتم در حال حاضر دو صندوق شامل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک خوارزمی و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه سینا را دارد، افزود: برنامه راه‌اندازی صندوق‌های طلا، جسورانه و بخشی را نیز در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان الگوریتم با اشاره به نوسانات معمول در بازدهی صندوق‌های سهامی عنوان کرد که این شرکت در برهه‌های زیادی جزو پنج صندوق برتر بازار بوده است و افزود: تمرکز اصلی ما بر کاهش نوسانات در بازدهی و کنترل ریسک‌های موجود است و هدف ما به جای اصرار بر دست‌یابی به سودهای بیشتر، این خواهد بود که جریان درآمدی ثابت و قابل پیش‌بینی را برای مشتریان خود فراهم کنیم.

او در تشریح علت انتخاب این استراتژی بیان کرد: اصولا تیپ مشتریانی که صندوق‌های با درآمد ثابت را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند، افرادی هستند که از جبهه حساب‌های سپرده بانکی به این محل روی آورده‌اند و منطقا چنین افرادی، از محل جدید سرمایه‌گذاری خود هم انتظارات مشابهی دارند.

در ادامه این نشست، حسین نظام‌دوست مدیر نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران توضیحاتی در خصوص وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف ارائه کرد و با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری دارا الگوریتم پانزدهمین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله است که از طریق فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود، گفت: با احتساب این صندوق ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های عرضه شده در فرابورس به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسیده، همچنین تا پایان سه ماهه اول امسال تعداد کل سرمایه‌گذارانی که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند به حدود ۱۰ هزار سرمایه‌گذار افزایش یافته است.

نظام‌دوست به دو صندوق‌ زمین و ساختمان نسیم و ثغرب نیز اشاره کرد که توانسته‌اند تا پایان سه ماه ابتدایی امسال پروژه‌های خود را به اتمام برسانند و پیش‌فروش کنند.

مدیر نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران با اشاره به اینکه در پی تصویب اساس‌نامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، اخیرا یک صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان موفق به اخذ مجوز فعالیت شده است، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار با کمک بورس‌ها و فعالان این حوزه، تغییر و تحولاتی در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند و به همین منظور در زمینه مقررات، دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه‌گذاری تدوین و ابلاغ شده که منتظر دریافت نظرات از جانب فعالان هستیم.

به گفته او به صورت کلی تجمیع تمام مقررات صندوق‌ها در این دستورالعمل در نظر گرفته شده که از منظر یکپارچه‌سازی مقررات می‌تواند در نوع خود بسیار کمک‌حال سرمایه‌گذاران و فعالان باشد.

نظام دوست همچنین به تصویب اساس‌نامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری صندوق در صندوق (Fund Of Fund) قابل معامله در هیات‌مدیره سازمان بورس اشاره و عنوان کرد که این اساس‌نامه آماده اجراست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا