صنعت، معدن، تجارت

ورود فرش دستباف ایران به بازارهای جدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ورود فرش دستباف ایران به بازارهای جدید از جمله شرق آسیا خبر داد و گفت: علی‌رغم تحریم‌ها، علاقمندان این هنر صنعت اصیل همچنان فرش ایرانی می‌خرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف، با اشاره به اعمال تحریم‌ها بر علیه فرش دستباف ایران از سوی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: تحریم به طور طبیعی، بخشی از مشتریان فرش دستباف را که به صورت مستقیم این کالا را از ایران خریداری می‌کردند، کاهش داده است اما به هر حال این هنر صنعت اصیل ایرانی مشتریان خاص خود را دارد و هنر و ذوقی که در آن نهفته است، خریداران را همچنان جذب می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برند فرش دستباف، مهمترین شاخصه این کالا در بازارهای جهانی است که همچنان مشتریان خاصی داشته که علی‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی، همچنان این کالا را از ایران خریداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: امکان فرش دستباف ایران به بازارهای صادراتی وجود دارد که از جمله آن ورود این کالا به شرق آسیا بوده است؛ البته باید برای حضور پررنگ‌تر، سلایق مشتریان به لحاظ ابعاد، رنگ و تنوع را در نظر گرفت.

رحمانی با بیان اینکه سفارش‌دهندگان فرش دستباف به این نقطه رسیده‌اند که در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور یافته و تقاضای خود نسبت به این کالا را به ثبت برسانند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید متناسب با سلایق مشتریان، تولید را انجام دهیم تا صادرات ما بیش از این باشد.

وی از حضور ۱۴ سفیر کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرش دستباف خبر داد و گفت: حضور تعداد سفرا و خریداران خارجی که متقاضی فرش دستباف ایران هستند، نشانگر مقبولیت این هنرصنعت اصیل ایرانی در دنیا علی‌رغم همه محدودیت‌های بین‌المللی به وجود آمده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: مواد اولیه مشکل اصلی این بخش از تولید کشور است که بر این اساس قرار است در این دوره از نمایشگاه جمع‌بندی لازم در حوزه تأمین مواد اولیه و راهکارهای تسهیل آن انجام شود.

رحمانی گفت: تأمین مواد اولیه در دستور کار قرار دارد و در برخی بخش‌ها الزاماً واردات نیز صورت گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا