ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تجهیز فرودگاه‌ها به اسکنر تشخیص‌چهره هوشمند

نخست وزیر انگلستان، روز گذشته دستور داد تا همه فرودگاه‌های این کشور تا دسامبر ۲۰۲۲ میلادی مهلت دارند تا تجهیزات خود را به جدیدترین اسکنر بیومتریک تشخیص چهره ارتقا دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان، روز گذشته هم زمان با سایر اظهارات خود دستور داد تا تمامی فرودگاه‌های انگلستان تا پایان ۲۰۲۲ میلادی فرصت خواهند داشت تجهیزات شناسایی مسافران خود را به جدیدترین اسکنرهای سه بعدی تشخیص چهره ارتقا دهند.

بر اساس گزارش رویترز، اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه به متولیان فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می‌دهد تا با کمترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آن‌ها را شناسایی کنند. این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

همچنین بخوانید

فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند. کشورهای بسیاری هم اکنون در حال نصب و تجهیز فرودگاه‌های بین‌المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسکنرهای هوشمند هستند.

انتهای پیام   

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا