صنعتصنعت، معدن، تجارت

اقدامات تاثیرگذار وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو

مشاور وزیر صمت به تشریح ۱۴ برنامه مهم و تاثیرگذار این وزارتخانه برای اصلاح صنعت خودرو پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، مشاور وزیر صمت با اعلام اینکه این وزارتخانه ۱۴ اقدام و برنامه مهم و تاثیرگذار را برای اصلاح صنعت خودرو در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده، در دستور کار خود قرار داده است، به تشریح این ۱۴ اقدام پرداخت.
آقای صادق نجفی با اعلام این مطلب، گفت: وزیر صمت دستورات لازم را به خودروسازان برای عدم افزایش قیمت خودرو‌های پیش فروش شده معوق طبق قرارداد را داده است و در همین راستا دستورات لازم برای اعمال فیلتراسیون قویتر در سیستم فروش خودرو، خودروسازان نیز جهت رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی داده شده است.
وی افزود: برای ترخیص خودرو‌های وارداتی در گمرک مانده و جلوگیری از رشد روز افزون قیمت در بازار خودرو‌های خارجی وارداتی نیز اقدامات موثری به انجام رسید.
دستیار ویژه وزیر صمت با بیان اینکه کاهش نوسانات و ثبات بخشیدن به بازار خودرو از ابتدای سال و افزایش عرضه خودرو به بازار نیز در همین راستا انجام شده است، تصریح کرد: سیاست کاهش واردات کالا‌های تولید داخل و افزایش صادرات به اجرا درآمد و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه ساخت داخل دعوت به عمل آمد.
آقای نجفی با یادآوری برگزاری موفقیت آمیز نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیاز‌های تولید به شمار می‌رود.
وی با اعلام اینکه ۴ هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تزریق در بخش قطعه سازی پرداخت شده است، افزود: رونق تولید با تأمین مواد اولیه برای بخش تولید و رساندن تولید روزانه صنعت خودرو از ۴۰۰ دستگاه به ۲۲۰۰ دستگاه در روز در دستور کار قرار گرفت.
مشاور وزیر صمت ادامه داد: به خودروسازان درخصوص عدم اجازه واردات قطعاتی که در کشور تولید می‌شود، دستور داده شده و در همین راستا به معاونت‌های امور صنایع و ایدرو درخصوص استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی کشور درخصوص ساخت داخل ابلاغ شده است.
آقای نجفی حمایت از واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را تنها راه نجات صنعت خودرو دانست و گفت: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات هایتک و حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در بخش داخل سازی قطعات هایتک در همین راستا به عمل آمده است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا