بین الملل

منحنی سود اوراق قرضه آمریکا برای چندمین بار معکوس شد

در پی اخرین رویارویی تعرفه‌ای آمریکا و چین، منحنی سود اوراق قرضه آمریکا برای چندمین بار در روزهای اخیر معکوس شد. سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ۲۰۱۶ تا کنون رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روزدوشنبه، در پی آخرین رویارویی تعرفه‌ای آمریکا و چین، منحنی سود اوراق قرضه آمریکا برای چندمین بار در روزهای اخیر معکوس شد. بسیاری از تحلیل‌گران و اقتصاددانان معتقدند که معکوس شدن منحنی اوراق قرضه نشانه‌ای جدی از وقوع رکود در آینده نزدیک است. سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ۲۰۱۶ تا کنون رسید.

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا که در روز جمعه ۱.۶۶ درصد بود، به شکل هشداردهنده‌ای تا ۱.۴۶ درصد سقوط کرد، که اندکی از سود اوراق ۲ ساله پایین‌تر بوده و منحنی اوراق دوباره معکوس شد. 

پریا میسرا، رییس استراتژی نرخ‌های جهانی در شرکت اوراق تی‌دی، می‌گوید: سود اوراق بلندمدت ۱۰ ساله همچنان به سوی ۱.۳ درصدی شدن سقوط می‌کند. علت این هم ترکیبی از عوامل، مانند ضعف اقتصاد جهانی، جنگ تجاری و تاثیر آن بر ضعیف‌تر شدن اقتصاد آمریکا می‌باشد. 

او ادامه داد: این فدرال‌رزرو را مجبور خواهد کرد که نرخ بهره خود را بیش از پیش کاهش دهد. ما معتقدیم که بازارها هنوز ریسک‌های کاهش نرخ بهره اضافی در سال ۲۰۲۰ را در نظر نگرفته‌اند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا