بین الملل

بحران اقتصادی آلمان وخیم‌تر می شود

دولت آلمان پیش‌بینی کرد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال نیز در رکود باقی بماند.

به گزارش آرمان اقتصادی، پس از بانک مرکزی اکنون نوبت به دولت آلمان رسیده است که به تداوم بحران در بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو و قاره اروپا اعتراف کند. طبق اسنادی که روزنامه آلمانی “در اشپیگل” بدان دست پیدا کرده است، پیش بینی می‌شود رکورد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال نیز ادامه پیدا کند.

دولت آلمان در این گزارش که برای ارائه به دفتر انگلا مرکل- صدراعظم این کشور تهیه شده،   پیش‌بینی کرده است که در سه ماهه منتهی به سپتامبر نیز اقتصاد آلمان به مانند سه ماهه دوم سال به کوچک شدن ادامه دهد. اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم سال ۰.۱ درصد کوچک شده بود که نخستین رشد اقتصادی منفی این کشور در طول یک دهه اخیر محسوب می شود.

همچنین بخوانید

برای نخستین بار از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸، دولت آلمان تصمیم گرفته است تا سیاست تراز بودجه ای خود را افزایش دهد. اولاف شولتس- وزیر دارایی آلمان اخیرا گفته بود که دولت برای تقویت رشد اقتصادی یک بسته محرک ۵۰ میلیارد یورویی را در نظر گرفته است و احتمال افزایش این مخارج در صورت لزوم وجود دارد.

طبق اسناد منتشرشده توسط اشپیگل، دولت آلمان انتظار وقوع بحران اقتصادی در این کشور را به شرطی که انگلیس بدون دستیابی به توافقی مشخص با اتحادیه اروپا این اتحادیه را ترک نکند و مناقشات بین چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری کاهش یابد، ندارد. طبق این سند در کوتاه مدت هیچ چشم‌انداز روشنی برای ثبات بخشی به اقتصاد وجود ندارد.

سخنگوی دولت المان هنوز به اظهار نظر در خصوص انتشار این اسناد نشده است اما جمعه هفته گذشته سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفته بود این کشور در رکود قرار ندارد.

اعتراف به افزایش مشکلات اقتصادی بزرگ ترین اقتصاد اروپایی تنها به دولت نیست و بانک مرکزی آلمان نیز پیشتر در گزارشی هشدار داده بود به دلیل کاهش تقاضا برای محصولات آلمانی در سراسر جهان و فعالیت های صنعتی در داخل این کشور، ممکن است رشد اقتصادی باز هم در محدوده منفی باقی بماند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا