بورسبورس اوراق

تاخیر بخش اطلاع‌رسانی بورس، رفع خواهد شد/ ۱۰برابر شدن تعداد معاملات بورس تهران نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اعلام کرد: مشکلی درسامانه معاملاتی بورس تهران نیست و تنها کمی تاخیردر بخش اطلاع رسانی مشاهده می‌شود که به زودی رفع خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اقتصادآنلاین ، روح‌الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی نسبت به مشکل پیش آمده در سامانه معاملات بورس تهران اظهار داشت: سامانه هسته معاملات بورس مشکلی ندارد و اگر ایرادی در آن پیدا شود، درصدد رفع آن هستیم و صرفا بخش اطلاع‌رسانی سامانه بورس با تاخیر همراه است که رفع خواهدشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با ۱۴۰۰ ایستگاه معاملاتی بورس در کشور روبرو هستیم، همچنین تعداد معاملات در بورس تهران امروز به ۷۰۰ و روز گذشته به ۸۰۰ هزار معامله رسید که این رقم نسبت به سال قبل ۱۰ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران همچنین گفت: خود هسته معاملات بورس تهران موسوم به سامانه TSETMC از نظر معاملات مشکلی ندارد ، بذا برای اطلاع‌رسانی به معامله‌گران در یکی از مراکز داده‌ها چند ثانیه تاخیر مشاهده شد که آن را رفع می‌کنیم.

دهقان  در مورد حفره‌ها یا باگ‌های سیستم معاملات بورس گفت:در پایان سال گذشته باگی درسیستم معاملات بود که باعث می‌شد، هسته معاملات با مشکل مواجه شود. به گونه‌ای که حتی خود سازنده نرم‌افزار نیز متوجه آن نمی‌شد، اما با همت جوانان و تعدادی از مهندسان داخلی و دانش فنی داخلی باگ سیستم کشف و در سال ۹۷ رفع شد.

وی گفت:‌ از ابتدای سال جاری هیچ اختلالی در هسته معاملات بورس روی نداده و حجم معاملات نشان می‌دهد که این معاملات به صورت روان انجام شده و با اختلال همراه  نبوده است. تنها در بخش اطلاع رسانی سایت مدیریت فناوری بورس تهران مقداری تاخیر ایجاد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا