بورسبورس اوراق

بازار سرمایه بر فراز قله بازدهی

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادارگفت: طبق آمارها متوسط بازدهی بازار سرمایه طی ۲۰ سال گذشته نسبت به بازدهی سایر فرصت های سرمایه گذاری در کشور همواره بالاتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محسن خدابخش در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه بازار سرمایه شفاف ترین بازار است، افزود: واقع امر اینکه هر اندازه کشور بتواند از بانک محوری به سمت بازار سرمایه حرکت کند در مجموع به نفع اقتصاد خواهد بود.

وی همچنین در خصوص خبر «رشد ۱۴۰ درصدی بورس به نقل از وزیر اقتصاد» اظهارداشت: بطورکلی در بازار سرمایه کشور شرکت ها و صنایع مختلفی مورد پذیرش واقع و سهام این شرکت ها مورد معامله قرار می گیرد.

همچنین بخوانید

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادارگفت: تغییرات صورت گرفته در ساختارهای اقتصادی کشور باعث شد از دو جهت شرکت های بورسی مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: گزارش های فروش و نحوه فعالیت این شرکت ها در سامانه کدال بطورکامل مشخص بوده واز طرف دیگر بحث ارزش جایگزینی که در تمامی کالاها بوجود آمده سهام بنگاه های اقتصادی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

خدابخش تصریح کرد: جدا از این افرادبرای حفظ ارزش دارایی های خود بازار سرمایه را انتخاب وتاکنون با بازدهی مناسب شرکت های بورسی سود قابل قبولی هم نصیب آنان شده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: وقتی استقبال از بازار سرمایه زیاد می شود بدون شک تعداد شرکت های مورد پذیرش در بورس نیز افزایش پیدا می کند.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بطورکلی از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون ۲۰ شرکت جدید وارد بازار بورس و فرابورس شده و این روند کماکان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی اظهارداشت: شرکت های که در بورس پذیرفته می شوند با تولید کالا یا ارائه خدماتی ارزش افزوده برای اقتصاد ایجاد می کنند.

خدابخش یادآورشد: اگر قرار باشد سود به کسی پرداخت شود بهتر اینکه سود پرداختی ناشی از تولید کالا و خدمات، افزایش بهره وری در بنگاه های اقتصادی و همینطورکمک کننده به بخش اقتصاد و اشتغال باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا