ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بدافزاری که در اپلیکیشن موزیک پنهان شده است

محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها بدافزار خطرناکی را تحت پوشش یک اپلیکیشن موزیک موجود در فروشگاه گوگل پلی استور منتشر کرده‌اند تا بتوانند به اطلاعات کاربران آن نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بدافزارها، باج‌افزارها و ویروس‌های رایانه‌ای که در سال‌های اخیر سیستم‌های قربانیان زیادی را از بین برده و موجب خرابی و از کار افتادن آنها شده‌اند، حالا به تازگی گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که در قالب یک اپلیکیشن موزیک موجود در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور توانسته‌اند اطلاعات و داده‌های خیل عظیمی از کاربران را به سرقت ببرد و به حریم خصوصی آنها نفوذ و دسترسی پیدا کند.

با توجه به آن که این روزها اخبار زیادی مبنی بر آسیب‌پذیری‌های امنیتی و نفوذ بدافزارهای خطرناک به رایانه کاربران و شرکت‌های تجاری در جهان منتشر شده است، بنابراین پژوهشگران بسیاری درصدد کشف هرگونه بدافزار در نرم‌افزار، برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف هستند تا کاربران را از آسیب‌های احتمالی حملات سایبری و بدافزاری مصون بدارند.

همچنین بخوانید

طبق گزارش وب سایت latesthackingnews ، این بدافزار جدید که AhMyth نام دارد، یک جاسوس افزار منبع باز محسوب می‌شود که توسط تیم کارشناسان و محققان شرکت امنیتی ESET کشف شده است و تحت پوشش اپلیکیشنی به نام RB Music که مجموعه‌ای از موسیقی‌های محلی و سنتی بلوچ را در خود جای داده است، موفق شده حجم بالایی از اطلاعات کاربران این برنامه را به سرقت ببرد و با نفوذ به حریم شخصی و خصوصی آنها، به داده های موردنظر هکرها دسترسی پیدا کند.

این محققان بر این باورند که بدافزار مذکور از دسامبر ۲۰۱۷ میلادی تاکنون میزبان این بدافزار و باج‌افزار خطرناک و پنهان بوده است و به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی و نفوذ به اطلاعات شخصی آنها را می‌داده است.

از آنجایی که اندروید یک سیستم عامل متن‌باز است به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد تا به صورت پیش‌فرض بر روی هر اپلیکیشنی که بخواهند، بدافزارهای پنهان نصب کنند که وضعیت این اپلیکیشن‌ها نیز معمولاً تحت بررسی نیز قرار نخواهد گرفت، بنابراین کاربران ممکن است هرگز متوجه خطری که آنها را تهدید می‌کند، نشوند.

این کارشناسان و محققان با انتشار این خبر سعی دارند تا گوگل، شرکت توسعه دهنده فروشگاه پلی استور، هرچه سریعتر اپلیکیشن مذکور را از پلتفرم این فروشگاه حذف کند تا جلوی انتشار بیشتر این بدافزار را بگیرد و تعداد کاربران کمتری گرفتار این بدافزار خطرناک و جدید شوند. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا