بین الملل

ارزش یوان به کمترین سطح ۱۱ سال اخیر رسید

ارزش یوان در برابر دلار به سطوح پایین جدیدی رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از دویچه وله، با وجود افزایش امیدواری ها به حل و فصل اختلافات تجاری بین چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری، ارزش یوان در برابر بسیاری از ارزهای مهم با کاهش محسوسی مواجه شد. در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارز، هر دلار با شکستن کانال ۷.۱۵ یوانی به ازای ۷.۱۵۲۱ یوان مبادله شد که کمترین سطح ثبت شده این ارز از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می شود.

آخرین بار یوان ۱۱ سال پیش به ۷.۱۸۵ یوان در برابر هر دلار کاهش پیدا کرد که اکنون مجددا نرخ برابری در مقابل دلار به این محدوده نزدیک شده است. بسیاری از معامله گران آماده بودند تا پس از ابراز امیدواری معاون نخست‌وزیر چین برای کاهش مسالمت‌آمیز حل و فصل اختلافات، ارزش یوان تقویت شود اما در روند امروز معاملات، حمایت قوی از جانب بانک های دولتی در بازار ارز مشاهده نشد و همین مساله باعث تقویت فشار عرضه بر تقاضا شد.

همچنین بخوانید

از زمانی که چین تعرفه بر واردات محصولاتی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار از آمریکا را افزایش داد، تنش های دو طرف وارد فاز تازه ای شد و روند ریزش ارزش یوان شدت گرفت. دونالد ترامپ که پیش تر از شرکت های آمریکایی خواسته بود آماده ترک بازار چین باشند کمی تغییر موضع داده و از احتمال بازنگری در اعمال تعرفه‌های جدید روی محصولات وارداتی چینی خبر داده است.

نرخ برابری یورو در برابر یوان به ۷.۹۴۷ و پوند در برابر یوان به ۸.۷۴۵ یوان رسید. میچل کوتچا، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه ” تورنتو دومینیون” گفت: به نظر می رسد دو طرف فعلا از افزایش تنش ها دست کشیده اند اما تا زمانی که از به کنترل درآمدن اوضاع مطمئن نشویم، ارزش یوان کاهش خواهد یافت.

در هفته های اخیر کاهش ارزش یوان با واکنش شدید واشنگتن مواجه شده است تا جایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا رسما نام چین را به فهرست کشورهای دستکاری‌کننده نرخ ارز افزوده است.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا