انرژی

درخواست غول چینی برای معافیت از تعرفه نفت آمریکا

شرکت سینوپک که بزرگترین پالایشگر چین و آسیا است، قصد دارد از دولت چین معافیت از پرداخت تعرفه برای واردات نفت خام آمریکا را درخواست کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، چین و آمریکا روز جمعه علیه صادرات محصولات یکدیگر تعرفه جدید وضع کردند. پکن در ابتدا اعلام کرد تعرفه واردات ۵۰۷۸ کالای آمریکایی شامل نفت خام، محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک به ارزش ۷۵ میلیارد دلار را از پنج به ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. رییس جمهور آمریکا نیز به تلافی این اقدام اعلام کرد روی واردات ۵۵۰ میلیارد دلار کالای چینی پنج درصد دیگر تعرفه اضافه می‌کند.

معامله‌گران چینی پیش از این به پلاتس گفته بودند پایان آتش‌بس در جنگ تجاری آمریکا و چین و غیرقابل پیش بینی بودن حرکتهای بعدی، باعث شده است معامله‌گران در چین تمایلی برای خرید نفت خام آمریکا با وجود مقرون به صرفه بودن آن نداشته باشند.

همچنین بخوانید

این معامله‌گران گفته بودند مشتریان چینی حاضر نیستند محموله‌های تک را دریافت کنند و حتی به توافقهای بلندمدت هم فکر نمی‌کنند. با این حال برخی از شرکتهای چینی مانند یونی‌پک که بازوی بازرگانی سینوپک است، توافقهای بلندمدت برای خرید نفت آمریکا دارند.

پس از این که چین اعلام کرد از اول سپتامبر روی واردات نفت خام آمریکا تعرفه پنج درصدی وضع خواهد کرد، سینوپک سرگرم برنامه ریزی طرحهای اضطراری است. به گفته منابع آگاه، این تعرفه‌ها نفت آمریکا را سه دلار در هر بشکه برای خریداران چینی گران‌تر خواهد کرد.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند سینوپک قصد دارد درخواست کند واردات نفت خام آمریکا توسط این شرکت مشمول نوعی معافیت مالیاتی قرار بگیرد. این پالایشگر چینی همچنین قصد دارد نفت آمریکا را در مخازن گمرکی نگه دارد یا به مقصدهای دیگر ارسال کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق اطلاعات شرکتهای رفینیتیو و کپلر، انتظار می‌رود سینوپک در سپتامبر و اکتبر مجموعا هشت میلیون بشکه نفت خام آمریکا را دریافت کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا