امور زیربناییراه و ساختمان

عوارض آزادراه ها نباید موجب افزایش فشار بر مسافران شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا هیچ کس نافی کسب درآمد بخش خصوصی و ساماندهی آزادراه های بین شهری نیست، اما این مسئله نباید به موضوعی برای افزایش فشار مالی بر مسافران تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بالا بودن عوارض آزادراه های بین شهری، گفت: در شرایط کنونی عوارض برخی از آزادراه ها بسیار بالا بوده و این مسئله موجب اعتراض و نگرانی مردم و مسافران شده است.

واگذاری مدیریت آزادراه ها به بخش خصوصی به دلیل افزایش هزینه های جاری

همچنین بخوانید

نماینده مردم  بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند سال اخیر به دلیل افزایش هزینه آزادراه ها، وزارت راه و شهرسازی مدیریت این بخش ها را به تدریج به بخش خصوصی واگذار کرده و این بخش ها نیز بر اساس هزینه های صورت گرفته و منافع مالی خود نسبت به اخذ عوارض اقدام می کنند، البته میزان عوارض از سوی وزارتخانه تأیید و ابلاغ می شود.

مدیریت و ساماندهی آزادراه ها هزینه سنگینی را به بخش خصوصی وارد کرده است

هاشمی تختی نژاد تصریح کرد: قطعا مدیریت و ساماندهی آزادراه ها هزینه سنگینی را به بخش خصوصی وارد کرده است، حال این بخش نیز چاره و محل درآمدی جزء اخذ عوارض از مسافران ندارد.

عوارض آزادراه ها نباید موجب افزایش فشار بر مسافران شود

وی گفت: قطعا هیچ کس نافی کسب درآمد بخش خصوصی و ساماندهی آزادراه های بین شهری نیست، اما این مسئله نباید به موضوعی برای افزایش فشار مالی بر مسافران تبدیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی است، یکی از محورهای این لایحه، واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی بوده، حال این سوال پیش می آید که با واگذاری این پروژه ها، بخش خصوصی چگونه می خواهد به اهداف درآمدی خود دست پیدا کند.

دولت باید نقش واسطه ای و حمایتی را در حوزه عوارض آزادراهی ایفا کند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من دولت باید نقش واسطه ای و حمایتی را در عرصه عوارض آزادراهی ایفا کند، یعنی آنکه وزارت راه و شهرسازی باید در قالب سوبسید و یارانه به بخش خصوصی کمک کند تا میزان عوارض آزادراهی افزایش نیابد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا