بورسبورس کالا

راه اندازی معاملات گواهی سپرده پسته

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از آغاز فصل برداشت پسته در سال جاری راه اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی پسته در بورس کالا کلید خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا ناصرپور در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بورس کالای ایران روی محصولات دیگری از جمله محصولات صادراتی کشور بویژه زعفران معاملات مشابهی را در سال گذشته انجام داد که با استقبال خوب فعالان بازار زعفران مواجه شد.

وی اظهارداشت: پارسال بورس کالا موفق شد بیش از ۱۰۰ تن زعفران از مجموع ۳۵۰ تن زعفران ایران را در قالب معاملات نقدی و گواهی سپرده مورد معامله قرار دهد.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران گفت: پیش بینی می شود اگر معاملات در بازار پسته هم راه اندازی شود با توجه به جذابیت هایی که بازار گواهی سپرده کالایی برای تمامی ذی نفعان این بازار وجود دارد معاملات مزبور با موفقیت همراه باشد و بتواند گره ای از مشکلات و موانع موجود از سر راه بازار پسته بردارد.

وی افزود: راه اندازی معاملات گواهی سپرده پسته این امکان را به کشاورزان خواهد داد که بتوانند با یک دسترسی بسیار مناسبی در یک بازار در سطح ملی اقدام به فروش محصول خود کنند.

ناصر پور اظهارداشت: طبق معمول کشاورزان محصولات خود را پس ازبرداشت در بازارهای محلی اقدام به فروش می کنند که دسترسی به خریداران در این بازارها محدود و همینطور سرمایه موجود در دست خریداران هم در چنین بازارهایی محدود است بنابراین عوامل مزبور باعث می شود کشاورزان در فصل برداشت محصول نتوانند محصول خود را به قیمت منصفانه به فروش برسانند.

وی در ادامه یادآورشد: بدون شک با راه اندازی معاملات سپرده کالایی دسترسی کشاورزان برای فروش محصولات یک دسترسی ملی خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا