اقتصاد کلان

دژپسند: کنترل قیمت‌ها در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد / کاهش نرخ ۸۳ قلم کالا

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: روند رشد قیمت‌ها کنترل می‌شود و پیش‌بینی ما این است که این روند کنترل قیمت‌ها در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «فرهاد دژپسند» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تورم ماهانه و نقطه به نقطه از تیرماه روند نزولی پیدا کرده است. این روند ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم این روند تداوم یابد و مقداری التیام بخش شرایط مردم باشد.

وی افزود: کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نیست البته در برخی موارد شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم و بر اساس گزارش وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، از بین یکصد قلم کالای پایش شده بهای ۸۳ قلم کالا کاهش یافته است. اما در مجموع آنچه مسلم است این است که کاهش روند افزایش قیمت‌هاست کنترل می‌شود.

همچنین بخوانید

دژپسند گفت: با توجه به برقراری ثبات در کشور و افزایش عرضه (عرضه ۲۵ قلم کالای اساسی در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد یافته است) وضعیت خوبی داریم. نااطمینانی‌ها رفع شده است و خریدهای بی‌رویه برطرف شده است.

افزایش ۳۵ درصدی درآمدهای مالیاتی

وی درباره فرارهای مالیاتی نیز گفت: در سال جدید بر کنترل فرار مالیاتی متمرکز شدیم. رشد درآمدهای مالیاتی در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۵ درصدی داشته و این رقم بیشتر از محل کنترل فرارهای مالیاتی بوده است.

وزیر اقتصاد افزود: امیدواریم به سمت عدالت مالیاتی پیش برویم و اگر معلم و کارمندی در نقطه دوردست مالیاتی می‌پردازد افراد در کلانشهرها نیز مالیات حقه خود را بپردازند.

وی درباره اخذ مالیات از سلبریتی‌ها، پزشکان و دیگر اقشار خاص اظهارداشت: برخی اقشار که از آموزش رایگان بهره گرفته و از تحصیلات مناسب برخوردار هستند و درآمد خوبی دارند، برای اخذ مالیات از آنها مذاکراتی با واحدهای صنفی انجام دادیم تا همه این اقشار مالیات حقه را بپردازند.

دژپسند گفت: فاصله بین ارز نیما و سنا کمترین میزان است. دولت در ابتدای امسال درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیمی گرفت و این تصمیم به صورت منظم انجام می‌شود.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا