بین الملل

بریتیش پترولیوم تجارت خود در آلاسکا را واگذار می‌کند

بریتیش پترولیوم توافق کرده است تا تمام دارایی‌های خود در آلاسکا را، به ازای ۵.۶ میلیارد دلار به شرکت خصوصی هیل‌کراپ انرژی واگذار کند و پس از ۶۰ سال فعالیت از این منطقه خارج شود. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بریتیش پترولیوم، غول صنعت نفت انگلیس، توافق کرده است تا تمام دارایی‌های خود در آلاسکا را به ازای ۵.۶ میلیارد دلار به شرکت خصوصی هیل‌کراپ انرژی واگذار کند و پس از ۶۰ سال فعالیت، از این منطقه خارج شود. 

این قرارداد که شامل منافع بی‌پی در پرسودترین میدان نفتی تاریخ آمریکا، «ساحل پرودهو» و خط‌لوله ۱۳۰۰ کیلومتری ترنس آلاسکا بوده، بخشی از برنامه این شرکت برای به دست آوردن ۱۰ میلیارد دلار از طریق فروش دارایی‌های خود در ۲ سال آینده است تا به این ترتیب، ترازنامه مالی شرکت متوازن شود. 

بی‌پی از سال ۱۹۵۹ فعالیت خود در آلاسکا را آغاز کرد و اوپراتور و مالک ۲۶ درصد از سهام پرودهو شد که از سال ۱۹۷۷ به تولید افتاد. در سال‌های اخیر با افت تولید نفت این میدان، بی‌پی در حال کاهش نقش خود در این منطقه است.

میدان نفتی پرودهو تا به امروز ۱۳ میلیارد نفت خام تولید کرده است و تخمین زده می‌شود بیش از ۱ میلیارد بشکه دیگر از آن استخراج شود. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا