بانکبانک و بیمه

ماجرای یک اختلاس نافرجام در بانک ملی

در پی خبر اختلاس یکی از کارمندان بانک ملی ایران، روابط عمومی این بانک با ارائه توضیحاتی تاکید کرد که با اقدام به موقع بانک، این اقدام کشف و فرد موردنظر تحویل مقامات قضایی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، افشای اختلاس‌ها در سال‌های گذشته سبب شده که توجه مردم به این موضوع بیش از پیش جلب شود و از سوی دیگر نظارت‌ها برای جلوگیری از تکرار این‌گونه موارد نیز افزایش یابد.

اما روز گذشته خبر از اختلاسی خرد به میان آمد که این بار به جای مدیران، توسط یکی از کارمندان بانک ملی ایران انجام شده بود که خوشبختانه نافرجام ماند.

همچنین بخوانید

روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملایر از دستگیری یکی از کارمندان بانک ملی به علت اختلاس شش میلیونی در این شهرستان خبر داد.

سعید احمدی فر در این باره گفته بود: این تخلف ظاهراً مربوط به شعبه پارک بوده و توسط یکی از کارمندان این بانک گزارش شده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون مبلغ اختلاس شده شش میلیون تومان است، اظهار کرد: فرد متهم دستگیر و روانه زندان شده است و تحقیقات تکمیلی و تخصصی در این رابطه ادامه دارد.

در همین رابطه، روابط عمومی بانک ملی ایران با ارائه توضیحاتی در این باره تصریح کرد: «در جریان رسیدگی به حساب‌های شعبه خیابان شهدای ملایر توسط رئیس و معاون این شعبه، مغایرت‌هایی آشکار و سوء استفاده مالی یکی از کارمندان به مبلغ ۶۰ میلیون ریال مشخص شد.

پس از اطمینان از وقوع این حادثه و اعتراف کارمند مذکور، وی توسط مسئولان بانک به مراجع انتظامی و قضایی تحویل و منابع مالی به ذی‌نفعان مسترد شد. »

هرچند که رقم این سواستفاده مالی چندان بزرگ نیست، اما نظارت بر این موارد سبب می‌شود تا سودجویانی که قصد تخلف را دارند، برای انجام این‌گونه اقدامات احساس خطر کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا