بین الملل

رقم سرمایه‌گذاری پارسال آمریکایی‌ها در دنیا اعلام شد

دفتر تحلیل اقتصادی دولت آمریکا در گزارشی آورده است: سرمایه‌گذاران آمریکایی در سال گذشته ۵.۹۵ ترییلون دلار در کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، در سال ۲۰۱۸  سرمایه گذاران آمریکایی ۵.۹۵ تیریلون دلار در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کردند که هر چند این رقم  ۶۲.۳ میلیارد دلار کمتر از سال ۲۰۱۷ است اما این کشور کماکان بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در سطح جهان باقی مانده است.

بیشترین کاهش سرمایه گذاری آمریکا مربوط به آمریکای لاتین با افت ۷۵.۸ میلیارد دلاری در مقایسه با سال قبل بوده است. از سوی دیگر میزان سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸ با ۳۱۹.۱ میلیارد دلار افزایش به ۴.۳۴ تریلیون دلار رسیده که بیشترین افزایش سرمایه‌گذاری مربوط به اروپا با ۲۲۶.۱ میلیارد دلار افزایش بوده است.

همچنین بخوانید

در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، بیشترین سرمایه خارجی در آمریکا مروبط به سال ۲۰۱۶ با جذب ۴۷۱.۷۹۲ میلیارد دلار بوده و از سوی دیگر در سال ۲۰۱۳ تنها ۲۰۱.۳۹۳ میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی حذب شده است. از طرف دیگر طی این مدت بیشترین سرمایه گذاری آمریکا درکشورهای دیگر مربوط به سال ۲۰۱۴ با ۳۳۳.۰۱۴ میلیارد دلار و کمترین حجم سرمایه گذاری مربوط به سال ۲۰۱۵ با ۲۶۴.۳۵۹میلیارد دلار بوده است.

در سال ۲۰۱۸ آمریکا ۳.۶۱ تریلیون دلار سرمایه گذاری در اروپا، ۸۸۶.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری در آسیا و ۴۰۱.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کانادا داشته است. از سوی دیگر این کشور ۲.۹۵۷ تریلیون دلار سرمایه از اروپا، ۷۱۰.۶ میلیارد دلار سرمایه از آسیا و ۵۱۱.۲ میلیارد دلار سرمایه از کانادا جذب کرده است.

تا پایان سال ۲۰۱۸ هلند با جذب ۸۸۳.۲ میلیارد دلار سرمایه، بیشترین جذب سرمایه گذاری از آمریکا را داشته است و انگلیس با ۷۵۷.۸ میلیارد دلار، لوکزامبورگ با ۷۱۳.۸ میلیارد دلار، ایرلند با ۴۴۲.۲ میلیارد دلار و کانادا با ۴۰۱.۹ میلیارد دلار در رده‌های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر انگلیسی ها با ۵۶۰.۹ میلیارد دلار، بزرگ ترین سرمایه‌گذار خارجی در آمریکا بوده اند و کانادا با ۵۱۱.۲ میلیارد دلار، ژاپن با ۴۸۴.۴ میلیارد دلار و هلند با ۴۷۹ میلیارد دلار در رده های بعدی قرار دارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا