بین الملل

رشد هفتگی قیمت نفت / برنت ۶۱ دلاری شد

قیمت نفت در روز جمعه، پس از ۳ روز رشد متوالی، که شامل جهش ۱.۷ درصدی آن در معاملات دیشب بود، در جا زد و بدون تغییر باقی ماند، اما به سوی ثبت بیشترین سود هفتگی خود از جولای تا کنون حرکت کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، قیمت نفت در روز جمعه، پس از ۳ روز رشد متوالی، که شامل جهش ۱.۷ درصدی آن در معاملات دیشب بود، در جا زد و بدون تغییر باقی ماند، اما به سوی ثبت بیشترین سود هفتگی خود از اوایل جولای تا کنون حرکت کرد.

افت میزان ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا و حرکت طوفانی بزرگ به سوی فلوریدا، در کنار نشانه‌های جدیدی از مذاکرات تجاری، بازارها را تقویت کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۱۵:۲۹ به وقت تهران، ۷ سنت یا ۰.۲ درصد افت کرد و به ۶۱.۰۱ دلار رسید. این در حالی است که این شاخص در معاملات دیشب توانسته بود بیش از ۱ درصد جهش کند. رشد این هفته قیمت نفت برنت به حدود ۳ درصد رسیده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد افت کرد و به ۵۶.۶۰ دلار رسید. این شاخص هم در معاملات دیشب ۱.۷ درصد جهش کرده و رشد این هفته خود را تا به اینجا به بیش از ۴ درصد رسانده است.

طوفان دوریان به سوی سواحل اقیانوس اطلس در فلوریدا حرکت کرده است و در هفته آینده به بخش شرقی خلیج مکزیک خواهد رسید. شرکت‌های نفتی این منطقه در حال بررسی پیشرفت این طوفان هستند و ممکن است از اواخر هفته آینده فعالیت‌های خود را تعطیل کنند.  

داده‌های دولتی روز چهارشنبه آمریکا نشان داده است که میزان ذخایر نفت انبارهای این کشور بیش از پیش‌بینی‌ها سقوط کرده و ۱۰ میلیون بشکه کاهش یافته است.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا