بین الملل

بورس سهام عربستان فرآیند عضویت در ام‌اس‌سی‌آی را به پایان رساند

بورس سهام عربستان سعودی فاز دوم و نهایی پیوستن به شاخص کشورهای در حال توسعه ام‌اس‌سی‌آی را به اتمام رساند و وزن خود در این شاخص معتبر را به ۲.۸ درصد رساند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بورس سهام عربستان سعودی، تداول، فاز دوم و نهایی پیوستن به شاخص کشورهای در حال توسعه ام‌اس‌سی‌آی را به اتمام رساند و حالا وزن خود در این شاخص معتبر را به ۲.۸ درصد رساند.  

ثبت سهام عربستان در شاخص ام‌اس‌سی‌آی باعث شده است از آغاز امسال میلیاردها دلار پول خارجی به بورس سعودی تزریق شود و شاخص آن به سود دو رقمی دست پیدا کند.

خالد الحسان، مدیرعامل بورس عربستان، تداول، می‌گوید: ثبت کامل سهام عربستان در شاخص کشورهای در حال توسعه (بازارهای در حال ظهور) ام‌اس‌سی‌آی، نشان‌دهنده گام مهمی در توسعه بازارهای مالی عربستان و بازگشایی درهای بورس تداول به روی سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.  

از آغاز سال ۲۰۱۹ تا ۳۱ جولای، فعالیت‌های تجاری سرمایه‌گذاران خارجی این بورس به ۵۶ میلیارد دلار رسیده است که نشان‌دهنده ۲۱ درصد از کل تجارت تحت این بورس می‌باشد.  خارجی‌ها که به طور خالص خریدار سهام این بورس بوده‌اند، باعث شدند تا ماه می، رشد سالانه شاخص بورس عربستان به ۲۰ درصد برسد.

هر چند از ماه می به بعد تنش‌های ژئوپولیتیکی و تجاری باعث سقوط این بورس شده و حالا سود سالانه شاخص آن تنها به ۲.۵ درصد رسیده است.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا