امور زیربناییتعاون و اشتغال

زن خانه دار بیکار نیست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به اینکه زن خانه دار بیکار نیست، گفت: دنیا هم امروز روی این موضوع تاکید جدی دارد و می گوید به زن خانه دار نگوئید بیکار چون خانه داری از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «معصومه ابتکار» در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن تبریک هفته دولت افزود: خانه‌داری وظیفه نیست بلکه دارای ارزش اقتصادی است و باید در قبال این مهم ارزش‌گذاری لازم مانند بیمه و مسائل دیگر در نظر گرفته شود که معاونت امور زنان و خانواده در زمینه مزبور گام هایی برداشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه موضوع نقش های اقتصادی زنان در جوامع ابعاد مختلفی دارد، اظهارداشت: تلاش معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اینکه به ابعاد مختلف این قضیه بصورت جدی بپردازد.

همچنین بخوانید

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مطالعات صورت گرفته این معاونت در سال های ۸۵ و ۹۵ در مورد ارزش گذاری کار خانگی زنان اشاره کرد و گفت: نتیجه این تحقیق نشان می دهد بین ۲۲ تا ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور ارزش کار خانگی زنان بوده که رو به رشد است.

وی افزود: زنان کشور ولو اینکه فقط نام خانه دار روی آنان باشد و هیچ مسئولیتی در جامعه از نظر درآمدزایی و اشتغال یا نقش اجتماعی نداشته باشندبسیار در اقتصاد ملی نقش آفرینند.

ابتکار در ادامه از وجود بین ۳.۵ تا ۴ میلیون نفر سرپرست زن خانوار در کشور خبرداد و اظهارداشت: این زنان گروه هدف نخست دولت در بحث تامین اجتماعی و اشتغال در جامعه هستند.

وی گفت: خوشبختانه در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار دو طرح بسیار بزرگ با همکاری جهاد دانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همینطور وزارت کشور در حال اجراست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر طرح های مزبور در نقاط مختلف کشور کلید خورده است، افزود: بطورکلی در قالب این طرح ها ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار توانمند می شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا