انرژی

امسال سهمیه بندی بنزین منتفی است

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بطورکلی افزایش قیمت، سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین طی سال جاری در کشور منتفی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «عبدالحمید خدری» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اهالی خانه ملت به خصوص کمیسیون انرژی بارها مخالفت خود را با بحث سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین در سال جاری اعلام و محکم بر روی مواضع خود ایستاده است.

وی همچنین اظهارداشت: احیای کارت سوخت همیشه به منزله دو نرخی شدن قیمت سوخت نیست.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:جلوگیری از قاچاق سوخت، کنترل و نظارت بیشتر بر میزان مصرف سوخت و بسیاری موارد دیگر از جمله فلسفه های احیای کارت سوخت است.

وی افزود: احیای کارت سوخت مساوی با دو نرخی یا سهمیه بندی شدن بنزین در سال جاری نیست چرا که چنین تصمیم و اراده ای در بین نمایندگان به هیچ وجه وجود ندارد.

خدری بیان داشت: تحلیل کلی قضیه اینکه امسال افزایش قیمت، سهمیه بندی و دو نرخی شدن سوخت در کشور نخواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد چنین اتفاقی طی سال آینده در کشور بیفتد، گفت: بطور قطع و یقین مجلس تصمیمات جدیدی در بحث دو نرخی شدن و سهمیه بندی برای سال آینده اتخاذ خواهد کرد.

نماینده مردم و دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهادات زیادی تاکنون در این رابطه مطرح شده است.

وی اظهارداشت: برای مثال یکی از پیشنهادات اینکه ۶۰ لیتر بنزین با قیمت فعلی در قالب کارت سوخت ارائه و مازاد بر این مقداردر ماه به ازای هر لیتر دو هزارو ۵۰۰ تا سه هزار تومان سوخت به مردم عرضه شود.

خدری در ادامه یادآورشد: پیشنهادات مورد ارائه باید متناسب و بر اساس وضعیت اقتصادی کشور، شرایط تحریم ها و دیگر موارد و مسائل بررسی و تصمیمات مقتضی در این رابطه گرفته شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا