بانک و بیمهبیمه

پوشش ریسک سرمایه‌گذاری در دانش‌بنیان‌ها در همکاری با بیمه مرکزی

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از همکاری این صندوق با بیمه مرکزی برای اجرایی شدن ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور پوشش ریسک سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر علی ناظمی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: این دیدار به منظور اجرایی شدن ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات انجام شد. بر اساس این ماده “به منظور کاهش خطرپذیری محصولات و خدمات شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، بیمه مرکزی ایران مکلف است پوشش بیمه‌ای مناسب را در مراحل طراحی، تولید، عرضه و بکارگیری این نوع محصولات و خدمات، طراحی و ایجاد کند”.

وی افزود: با توجه به عدم اجرای این ماده قانونی، صندوق نوآوری و شکوفایی و بیمه مرکزی در حال بررسی ابعاد مختلف این مسئله به منظور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان هستند.

همچنین بخوانید

ناظمی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره جدید این است که بتوانیم سرمایه‌ها و منابع مالی مختلفی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان جذب کنیم، لذا به دنبال آن هستیم که به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در طرح‌های دانش‌بنیان، بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور ترغیب کنیم، لذا قصد داریم با همکاری بیمه مرکزی، پوشش بیمه‌ای جدیدی را طراحی کنیم تا شرکت‌های بیمه‌گر علاوه بر سرمایه‌گذاری و حمایت مالی از اکوسیستم نوآوری و فناوری، ریسک‌های سرمایه‌گذاری را برای عرضه محصولات دانش‌بنیان کمتر کنند.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا