بانکبانک و بیمه

مقصد سپرده های بانکی کجاست؟

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بالاخره پس از مدت ها کش و قوس بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بر کاهش نرخ سود سپرده ها هم رای شدند.

بر این اساس قرار است از ابتدای تیرماه سال جاری مجددا نرخ سود سپرده ها با کاهش مواجه شود و این بار تصمیم جسورانه تر نسبت به دوره های پیشین گرفته شده است.

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری این بار بر روی نرخ حداکثر ۱۵ درصد تفاهم کرده اند و قرار است نرخ تسهیلات نیز بزودی کاهش پیدا کند.

نکته قابل توجه درباره این تصمیم این است که اکنون سپرده گذاران چه واکنشی نسبت به این تصمیم و یا تبانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری خواهند داشت؟

در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که سپرده گذاران دیگر تمایلی به سپرده گذاری در شبکه بانکی نداشته و شاهد خروج سپرده ها خواهیم بود.

اما این تصمیم زمانی اجرایی می شود که اقتصاد در وضعیت بی ثباتی باشد و همانند چند سال پیش سرمایه ها به سمت سفته بازی نظیر دلار و طلا سوق پیدا کند.

خوشبختانه هم اکنون با تصمیمات خود دولت یازدهم تا حدودی ثبات در اقتصاد کشور برقرار است و بعید است که سپرده ها از بانک ها خارج و به سمت دلار و طلا برود.

بازار سرمایه گزینه بعدی خواهد بود که به نظر می رسد همه مسئولان اقتصادی از این تصمیم سپرده گذاران استقبال کنند.

بازار بورس اواراق بهادار که موتور محرک اقتصاد هر کشور است خرسند از این تصمیم بانکی هاست و به نظر می رسد سرمایه داران و سپرده گذاران بانکی اگر قصد خروج از بانک ها را داشته باشند چاره ای جز ورود به بازار بورس را نخواهند داشت.

این روزها بازار بورس نیز در وضعیت چندان مساعدی قرار ندارد و تقریبا بسیاری از سهم ها با کاهش قیمت مواجه شده اند و فعالان این بازار ضرر و زیان بسیاری دیده اند.

مطمئنا فعالان بازار سرمایه نیز منتظر ورود سرمایه ها به بازار بورس هستند تا رونقی دوباره را در این بازار شاهد باشند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا