بورسبورس اوراقطلا و ارز

به هر توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری گوش ندهید

تاثیرپذیری از برخی کانال‌های رسانه‌ای برای انجام سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی مساله‌ای است که یک اقتصاددان به دلیل امکان منفعت‌محوری نسبت به آن هشدار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رفتار اقتصادی شهروندان در شرایط حساس اقتصادی مساله‌ای است که بسیار اهمیت پیدا می‌کند، چرا که اگر این رفتارها در جهت خلاف سیاست‌های اقتصادی مدیران اقتصادی باشد می‌تواند منجر به ناکارامدی آن سیاست‌ها شود. از سوی دیگر اگر همین شهروندان با آموزش‌های لازم بتوانند مسیر درست سرمایه‌گذاری‌ها را تشخیص دهند حجم زیادی از مشکلات مربوط به بازارهای سرمایه‌ای خود به خود حل خواهد شد.

در این باره ایمان اسلامیان – اقتصاددان – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نااطمینانی‌ها و اضطراب‌ها در جامعه باعث می‌شود سیاست‌های اقتصادی کارایی خود را از دست بدهند، اظهار کرد: اتفاقات سال ۱۳۹۷ اضطراب زیادی را برای شهروندان ایجاد کرد که بروز آن را در رشد غیرطبیعی نرخ برابری ارزمشاهده کردیم و حالا می‌دانیم که علت اصلی آن رفتارهای اقتصادی غیرعادی مردم بود.

همچنین بخوانید

این اقتصاددان در ادامه با هوشمند توصیف کردن اقدامات تیم جدید بانک مرکزی، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتت خوبی که در این نهاد رخ داده است سیاست‌های اقتضایی و هوشمند بانک مرکزی است. این نهاد با استفاده از ابزارهای انبساطی خود می‌تواند آبی سرد بر آتش تورم بریزد.

او با بیان اینکه عملیات بازار باز می‌تواند تاثیری بنیادی بر کاهش نرخ تورم بگذارد، گفت که اتخاذ این‌گونه سیاست‌ها توسط بانک مرکزی در کوتاه مدت اثر محسوسی بر تورم دارد و در بلندمدت نیز به شرط کنترل رکود می‌تواند موفق باشد.

اسلامیان در ادامه به گزینه های مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های خرد نیز اشاره کرد و گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک مدل خوبی از سرمایه‌گذاری‌ها در بازارهای سرمایه‌ای هستند که علاوه بر سوددهی مناسب باعث سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید هم خواهد شد.

او با تاکید بر ضرورت دادن‌ آموزش‌های مالی به شهروندان برای ارتقای سواد مالی آنها اظهار کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های شهروندان بر اساس سیگنال‌های چند کانال تلگرامی است که این بسیار خطرناک است، چرا که این کانال ها معمولا بر اساس منافع شخصی خود چنین فضایی را ایجاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیش از این بسیاری از شهروندان با سرمایه‌های خرد خود به بازارهای سرمایه‌ای مانند بازار ارز و طلا وارد شده بودند که به دلیل تلاطمات این حوزه برخی از آنها با ضررهای سنگینی مواجه شدند.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا