بین الملل

طوفان دوریان منجر به بحران بنزین در فلوریدا شد

طوفان دوریان به سرعت به ساحل فلوریدا نزدیک می‌شود و مردم را برای به دست آوردن سوخت و ذخیره مواد غذایی به تقلا انداخته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، طوفان دوریان، که به طوفانی سهمگین رده ۴ تبدیل شده است، به سرعت در حال نزدیک شدن به سواحل فلوریدا است و مردم را مجبور کرده تا برای به دست آوردن سوخت و ذخیره مواد غذایی به تقلا بیافتند.

فرماندار ایالت فلوریدا، رون دسانتیس، گفت: در کل ایالت با کمبود سوخت مواجه هستیم چراکه به علت طوفان میلیون‌ها نفر مخازن خودروهای خود را پر کرده‌اند و در حال خروج از ایالت هستند. ما با اعلام وضعیت اضطراری هزینه‌های کامیون‌های خدماتی را کاهش دادیم تا ظرفیت ورود سوخت به داخل ایالت را افزایش دهیم. همچنین ما از امروز خودروهای گشت‌زنی بزرگراه‌های فلوریدا را هم به واردات سوخت تخصیص دادیم تا سوخت رسانی به بخش‌های حیاتی ایالت افزایش یابد.

فیل فلین، تحلیل‌گر پرایس فیوچرز در شیکاگو، به رویترز گفت: داده‌های مربوط به طوفان نشان می‌دهند که قیمت نفت آمریکا افزایش خواهد یافت. مسیر این طوفان به نوعی برای تولید نفت در خلیج مکزیک خطرناک است.

بیشتر طوفان‌ها برای بازارهای انرژی بسیار اهمیت دارند، به ویژه طوفان‌هایی که به خلیج مکزیک می‌رسند و تولید نفت این منطقه، که بزرگترین تولیدکنندگان آمریکا در آن قرار دارند، را به خطر می‌اندازند و یا با تعطیل کردن پالایشگاه‌ها موجب بالا رفتن قیمت بنزین می‌شوند.

انتظار نمی‌رود طوفان هاروی چنین تأثیری بر بازارهای انرژی آمریکا بگذارد، اما با توجه به اینکه ایالت فلوریدا تولید نفت و گاز ناچیزی دارد و هیچ پالایشگاهی هم ندارد، اختلالات به وجود آمده در سطح پمپ بنزین‌ها و مصرف‌کنندگان باقی می‌ماند. از سوی دیگر این ایالت با نداشتن دسترسی به خط‌لوله انتقال نفت و گاز بین ایالتی، برای تأمین سوخت خود به نفتکش‌ها و پایانه‌های دریایی متکی است که این عملیات هم با چنین طوفانی، با اختلال روبرو شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا