بین الملل

نسبت بدهی به درآمد خانوارها در استرالیا به بالاترین میزان رسید

بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد: بدهی بالای خانوارهای استرالیایی باعث شده است اقتصاد این کشور مقاومت کمتری در برابر شوک‌های اقتصادی داشته باشد و آینده سیاست‌گذاری‌های نرخ بهره پیچیده‌تر شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد: رشد طولانی بازار مسکن استرالیا که در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید، نسبت بدهی به درآمد خانوارهای استرالیایی را به بالاترین سطح تاریخ خود رسانده است. نسبت بدهی به درآمد خانوارهای استرالیایی به ۱۹۰ درصد رسیده است که یکی از بالاترین نسبت‌ها در بین کشورهای توسعه‌یافته می‌باشد. این باعث شده است قانون‌گذاران شرایط وام‌دهی بانک‌ها را سخت‌تر کنند که این هم منجر به افت قیمت مسکن شده است.

افت اخیر قیمت املاک در ترکیب با رشد اندک دستمزدها، باعث بدتر شدن تراز مالی خانوارها و آسیب دیدن قدرت خرید آنها شده است. این یکی از دلایل مهم ۲ بار کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی بوده است. به این ترتیب نرخ بهره به ۱ درصد افت کرده که پایین‌ترین سطح تاریخ آن می‌باشد.

در بیانیه بانک مرکزی آمده است: در شرایطی که درآمد خانوارهای استرالیایی رشد کمی داشته است، سطح بالای بدهی باعث شده است که تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره در آینده بسیار پیچیده شود که این مقاومت اقتصاد در برابر شوک‌های خارجی را کاهش داده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا