بانکبانک و بیمه

مرادی: چرا از حساب‌هایی که هیچ گردش مالی ندارند کارمزد ارائه خدمات اخذ می‌شود؟

نماینده مردم مریوان در مجلس با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در زمینه اخذ کارمزد از حساب مشترکانی که گردش مالی ندارند گفت: این توجیهی ندارد که از حساب مشترکانی که گردشگر مالی ندارند و یا سرویسی دریافت نمی‌کنند کارمزد اخذ شود و باید به این موضوع رسیدگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منصور مرادی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سوال خود از وزیر اقتصاد و امور دارایی مبنی بر اینکه علت عدم اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان بانک‌ها برای فعال سازی سامانه ارسال پیامک و برداشت کارمزد بدون اجازه از حساب مشترکان بانکی چیست؟ بیان کرد: آقای وزیر اشاره داشتند که طبق ماده ۱۵ قرارداد بین مشتری و بانک کلیه هزینه‌های مربوط به خدمات از حساب مشترکان طبق قانون اخذ می‌شود اما اکنون سوال این است که چرا از حساب مشترکانی که از سرویس استفاده نمی‌کنند نیز این مبلغ کسر می‌شود؟

وی در ادامه اظهار کرد: اکثر بانک‌ها بابت خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهند به طور سالانه یا هر شش ماه یک بار مبلغی را از حساب مشتری کسر می‌کنند، اما بعضی از بانک‌ها نظیر بانک قرض‌الحسنه ایران و بانک شهر بدون اینکه مشتری حتی حسابش یک گردش مالی داشته باشد سالانه مبلغ ۱۰ هزار تومان را برداشت می‌کند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم مریوان در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر سایر بانک‌ها هر ساله با ارسال پیامک به مشترکان خود اطلاع می‌دهند تا نظر خود را برای ادامه دریافت خدمات بیان کنند اما بانک‌هایی که گفتم حتی بدون ارسال یک پیام، خود سرویس را ادامه داده و مبلغ را کسر می‌کنند. زمانی که هیچ خدماتی به مشتری ارائه نمی‌شود چه توجیهی دارد که از حساب آن مبلغی اخذ شود؟ چرا بابت حساب‌هایی که هیچ نوع گردش مالی ندارند کارمزد دریافت می‌شود؟ این قابل قبول نیست.

انتهای پیام

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا