امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون نهال توت اصلاح شده در ۷ استان

در نشست مشترک معاونین امور دام و امور باغبانی وزارت جهاد برای تولید یک میلیون نهال توت توسط هفت استان و با استفاده از قلمه های توت اصلاح شده مرکز توسعه نوغانداری برنامه ریزی شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نشست مشترک معاونین امور تولیدات دامی و امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور تولید نهال توت اصلاح شده در معاونت امور تولیدات دامی برگزار شد.

در این نشست که رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، معاونین بهبود تولیدات دامی و مدیران باغبانی استانهای گیلان، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، همدان، سمنان و خراسان شمالی حضور داشتند، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام خوداتکایی کشور در صنعت ابریشم، از رشد تولید پیله ابریشم داخلی از ۲۸ درصد به ۴۲ درصد خبر داد و تصریح کرد: برای تامین نهال توت مورد نیاز نوغانداران باید از همه ظرفیت های استان های مستعد کشور استفاده کنیم.

در این نشست، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز بر لزوم تسهیل واردات ژرم پلاسم های خارجی توت تاکید کرد و افزود: تکثیر یک میلیون نهال توت توسط استان های یاد شده و به کارگیری ظرفیت توسعه باغات در اراضی شیبدار در اقتصادی کردن فعالیت نوغانداری موثر است.

برای تولید یک میلیون نهال توت توسط هفت استان و با استفاده از قلمه های توت اصلاح شده مرکز توسعه نوغانداری کشور برنامه ریزی و مقرر شد، کارگروه ملی با مشارکت مرکز توسعه نوغانداری کشور و اداره کل امور میوه های سردسیری و خشک، روند تولید را هدایت نماید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا