امور زیربناییتعاون و اشتغال

تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی قرض‌الحسنه برای تعاونی‌های زنان

مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون از پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه جهت تعاونی های زنان خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت اله مهدیان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون در همایش بررسی نقش جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی و انعقاد تفاهم نامه با معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: ۵۰۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی با نرخ سود ۴ درصد تا پایان سال و با معرفی معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت تعاونی‌های بانوان پرداخت خواهد شد.

مهدیان همچنین از پرداخت ۴۰۰ فقره تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی در قالب عقد مرابحه مجموعاً به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۵ درصد به تعاونی‌های بانوان خبر داد.

مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون همچنین با اشاره به سهم زنان از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: در طرح اشتغال روستایی سهم تعاونی‌های زنان از مجموع ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده تنها ۳ هزار میلیارد ریال بوده که این میزان تسهیلات با توجه به حضور مناسب بانوان در بخش تولید محدود بوده است.

وی با بیان این که یک سوم از مشتریان بانک را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد از کل حساب‌های بانک و ۱۰ درصد از کل منابع بانک متعلق به بانوان سپرده گذار است که امیدواریم این میزان افزایش پیدا کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا