امور زیربناییتعاون و اشتغال

اعتبار کافی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نداریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که صرفاً سه هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته که کافی نیست.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیئت دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهارداشت: در همه صندوق‌های بازنشستگی بحث همسان‌سازی به عنوان امری جدی مورد توجه است اما در هیچ یک از صندوق‌های بازنشستگی، همسان‌سازی به صورت متوازن صورت نگرفته است.

وی افزود: در واقع بازنشستگان سال‌های خیلی قبل با میزان حقوق کمتری بازنشسته شده‌اند اما در سال‌های اخیر با حقوق بیشتری افراد بازنشسته شده‌اند و این ناهمسانی برای افرادی که در موقعیت مشابه بوده‌اند، اهمیت موضوع همسان سازی را بیشتر می‌کند.

شریعتمداری تصریح کرد: البته ما برای انجام این کار نیاز به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که در بودجه ۹۸ تنها سه هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته بود که با کاهش میزان بودجه، قطعاً بخشی از این اعتبار هم محقق نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه حق با بازنشستگان است و انجام همسان سازی حقوق آنان امری ضروری است و ما مکلف به انجام آن هستیم، ادامه داد: به محض آنکه شرایط بودجه عمومی کشور به نحوی باشد که سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور توانایی پرداخت این منابع را داشته باشند، نسبت به این موضوع اهتمام خواهیم داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا